واکنش شهردار تهران به ضرب و شتم یک دست‌فروش

شهردار تهران گفت: در شرایط کنونی که شهروندان با تنگنای مالی و اقتصادی مواجه هستند، بخشنامه ابلاغ شده که اگر جایی سخت گرفته می‌شود یا ضابطه مند شود یا اگر کلاً جمع می‌شود مکان دیگری برای دست فروشان انتخاب شود و در موضوع منطقه ۲۰ هم بررسی و با متخلفان برخورد شد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی، در نشست خبری _دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰_ اظهار کرد: یکی از اقدامات عمومی که در این دوره در شهرداری صورت گرفته است ارائه اطلاعات در فضای عمومی است. در گذشته امکان اینکه اطلاعات شهرسازی تهران را از شهرداری بگیریم، وجود نداشت؛ اما این اطلاعات امروز در اختیار شهروندان است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که بعضی از مدیران شهرداری در حال رایزنی با مدیران آینده شهر هستند، گفت: مگر شما می‌دانید در آینده چه اتفاقی می‌افتد، هر آنچه که گفته می‌شود پیش فرض است. از حضرت امیر پرسیدند خدا را چگونه شناختی؟ فرمود با در هم شکستن عزم‌ها. به مدیران تذکر داده شده که اگر می‌خواهند در لیست وارد شوند باید از سمت خود استعفا دهند و کسی حق ندارد از امکانات شهرداری برای انتخابات استفاده کند. کارمندان آزاد هستند در خارج از ساعت اداری هر نوع فعالیت انتخاباتی داشته باشند، اما این حساسیت در مورد مدیران وجود دارد.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره صداقت در کمیته انتصابات اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که تخلفات این دوره در همین دوره بررسی و برخوردها انجام می‌شود و نه ۱۵ سال بعد. نکته دیگر این است که اگر تخلفی در این سازمان بزرگی رخ داد نباید چشم روی آن بسته شود و برخورد و پیگیری نشود. بنابراین نسبت به این موضوع حساس هستیم و ابزار بررسی و برخورد تخلفات هم دادگاه تخلفات شهرداری و قوه قضائیه است. درباره واکسن‌های کووید -۱۹ هم به محض انتشار خبر بررسی شد و متخلفان به دادگاه تخلفات اداری معرفی شدند.

به گزارش سایت شهر، حناچی درباره برخورد با دست فروشان در منطقه ۲۰ توضیح داد: شهرداری تهران بر اساس قانون شهرداری‌ها وظایف قانونی درباره سد معبر دارد، اینکه چگونه این وظیفه انجام شود ظرافت زیادی لازم دارد اما در شرایط کنونی که شهروندان با تنگنای مالی و اقتصادی مواجه هستند، بخشنامه ابلاغ شده که اگر جایی سخت گرفته می‌شود یا ضابطه مند شود یا اگر کلاً جمع می‌شود مکان دیگری برای دست فروشان انتخاب شود و در موضوع منطقه ۲۰ هم بررسی و با متخلفان برخورد شد.

کد خبر 494174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.