افزایش ۵۰ درصدی لوایح ارسالی مدیریت شهری به شورای شهر تهران

دبیرخانه کارگروه بررسی تخصصی لوایح و طرح‌ها در گزارشی از افزایش ۵۰ درصدی بررسی و ارسال لوایح به شورای اسلامی شهر تهران در این دوره مدیریت شهری از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها؛ دبیرخانه کارگروه بررسی تخصصی لوایح و طرح‌های شهرداری تهران در راستای اصلاح روال، هماهنگی و یکپارچگی ارسال لوایح پیشنهادی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر و جلوگیری از ارسال لوایح متعدد و بعضاً متعارض به شورا، طی فرایندی به صورت مداوم اقدام به ساماندهی بررسی حقوقی و فنی لوایح و تهیه‌ی لایحه نهایی جهت تصویب کمیسیون لوایح و ارسال به شهردار تهران می‌کند.

این دبیرخانه در گزارشی از افزایش روند بررسی لوایح و طرح‌ها در این دوره مدیریت شهری خبر داد و افزود: در این دوره تعداد ۴۲۳ لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفته، ۲۲۹ لایحه به شورای اسلامی شهر ارسال شده و ۱۲۴ لایحه به تصویب شورای اسلامی رسیده است. همچنین سال ۱۳۹۹ بیشترین تعداد لوایح بررسی شده در کارگروه تخصصی، ارسال به شورا و تصویب لایحه را به خود اختصاص داده است.

از میان حوزه‌های مختلف شهرداری نیز معاونت خدمات شهری و محیط زیست با ۸۴ لایحه، معاونت مالی و اقتصاد شهری با ۷۱ لایحه و معاونت حمل و نقل و ترافیک با ۷۰ لایحه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر دارای بیشترین میزان لایحه تقدیمی به این کارگروه تخصصی جهت بررسی، تنظیم و قرارگیری در فرایند ارسال به شورای اسلامی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، مدیریت شهری در این دوره با توجه به جایگاه نظارتی و سیاست گذاری شورا و همچنین رعایت اجرای مصوبات این شورا، با ارائه‌ی لوایح گوناگون و متعدد، تأیید نهاد شورا را برای فعالیت‌های خود اخذ کرده است. همچنین اداره‌کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها به عنوان پل ارتباطی شورای اسلامی و شهرداری، اقدامات زیرساختی مؤثری همچون راه‌اندازی سامانه تذکرات، به‌روز رسانی سامانه قوانین، طراحی سامانه لوایح و طرح‌ها و… را در راستای نظم‌دهی، پیگیری و حصول نتیجه مصوبات شورای اسلامی در شهرداری تهران پیگیری کرده که همزمان با طراحی و راه‌اندازی هریک از این سامانه‌ها از جمله سامانه طرح‌ها و لوایح در آینده نزدیک، گام بزرگی در دسترسی آسان و شفاف به تمامی محتویات را میسر می‌سازد.

کد خبر 494171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.