ثبت ۱۴۸۳ تخلف جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌گردها در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: یک هزار و ۴۸۳ مورد تخلف در جمع‌آوری و ساماندهی زباله گردها و متخلفان قانون مدیریت پسماند شناسایی‌شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، عبدالله میر ابراهیمی عملکرد حوزه اجرایی سازمان پسماند شهرداری قم در سال ۹۹ را مورد ارزیابی قرارداد و اظهار کرد: اقدامات سازمان در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر در بسیاری از برنامه‌های شهرداری قابل‌توجه بوده است.

وی از راه‌اندازی و بهره‌برداری سامانه هوشمند مدیریت و جمع‌آوری پسماند خشک خبر داد و افزود: این سامانه با نام زیپاک به ارائه خدمات در بستر تکنولوژی و فناوری پرداخته و توانسته بسیاری از مشکلات در بخش هماهنگی‌ها و تأخیرها را از میان بردارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم هدف از راه‌اندازی این سامانه را حمایت از محیط‌زیست و یکپارچه‌سازی و متمرکز سازی تحویل پسماند به غرفه‌ها و رانندگان دانست و گفت: یکپارچه‌سازی و متمرکزسازی هزینه کرد اعتبار ریالی همیاران، بهبود چرخه مدیریت پسماند و جمع‌آوری بانک اطلاعات همیاران پسماند از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه بوده است.

وی تعداد خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک در مناطق را ۲۵۰ خودرو اعلام و تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد ۲۵۰ باکس جمع‌آوری نخاله ساختمانی نیز در سطح مناطق افزایش‌یافته و یک‌میلیون و ۶۵۴ هزار و ۷۱۰ مترمکعب حجم پسماند عمرانی و ساختمانی جمع‌آوری‌شده است.

میر ابراهیمی حجم خاک بازیابی شده در پروژه‌های عمرانی ساختمانی را یک‌میلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: در سال گذشته تعداد چهار هزار و ۵۰۰ مخزن ذخیره‌سازی در مجتمع‌های مسکونی، مراکز تجاری و اداری تحویل داده‌شده و آموزش‌های لازم نیز ارائه‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه مدیریت پسماند گفت: دو هزار و ۵۰۰ صنف، ۳ هزار و ۷۰۰ اداره و ۱۰۰ فروشگاه در سال ۹۹ مورد آموزش مفاهیم مدیریت پسماند قرار گرفتند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم همچنین آمار شناسایی متخلفین را اعلام و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۸۳ مورد تخلف در جمع‌آوری و ساماندهی زباله گردها و متخلفان قانون مدیریت پسماند شناسایی‌شده و در حال رسیدگی است.

کد خبر 494120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.