تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی ۱۴۰۰ + تاریخ و هدف روز ارتباطات

ارسال متن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با استفاده از جملات کوتاه با ارسال اس ام اس، پیامک، استوری، متن، عکسو متن های زیبا تبریک در روز ارتباطات و مخابرات برابر با ۲۷ اردیبهشت متداول است.

به گزارش ایمنا، بدون تردید روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی‌های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارد. و اکنون که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی‌توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت‌ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت.

تاریخ روز ارتباطات و روابط عمومی

۱۷ مه هر سال برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و مخابرات است.

هدف روز ارتباطات

هدف اصلی این روز جهانی، تاکید روی اهمیت ارتباط و چگونگی انتقال اطلاعات در سراسر جهان است. همچنین هدف آن افزایش آگاهی و چگونگی انتقال اطلاعات مهم در زندگی ماست که ارتقا تکنولوژی‌ها را در هر زمینه‌ای تحریک می‌کند.

در واقع هدف از روز جهانی مخابرات و ارتباطات (WTISD) کمک به ایجاد پل‌های ارتباطی قوی و مستحکم‌تری میان کشورهای مختلف و مردم جهان و همچنین توسعه فناوری‌هایی که برای گسترش ارتباطات و زیرساخت‌های مخابراتی ساخته و استفاده شده، بوده است.

طبق گزارش‌هایی که از سوی وب سایت daysoftheyear منتشر شده است، روز جهانی مخابرات که قبلاً به روز جهانی تلگراف معروف بود، توسط سازمان یونسکو نیز جشن گرفته می‌شود و هر ساله با موضوعات مختلفی به پاسداشت و بزرگداشت تمامی افراد، مؤسسات و فناوری‌هایی که به توسعه ارتباطات میان مردم جهان کمک کرده‌اند، می‌پردازد.

روز جهانی مخابرات متمرکز بر تدوین سیاست‌های ملی، پر کردن تفاوت‌های تکنولوژیکی، ترویج ارتباطات، تقویت قابلیت همکاری بین‌المللی سیستم‌ها و محدود کردن فاصله‌های فیزیکی در سطح جهانی از طریق اینترنت، تلویزیون، تلفن و غیره است، این اجلاس جهانی طی سال‌های مختلف بر موضوعات مختلفی تمرکز کرده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موضوع روز جهانی مخابرات در سال ۱۹۹۷: مخابرات و کمک‌های بشردوستانه

موضوع روز جهانی مخابرات در سال ۲۰۰۵: زمان اقدام

موضوع روز جهانی مخابرات در سال ۲۰۰۶: گسترش امنیت سایبری جهان

موضوع روز جهانی مخابرات در سال ۲۰۰۷: اتصال جوانان و فرصت‌های فناوری و ارتباطات

تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی ۱۴۰۰ + تاریخ و هدف روز ارتباطات

تاریخچه روز ارتباطات و روابط عمومی

از سال ۱۹۶۹، هر ساله در تاریخ هفده ماه می روز جهانی ارتباطات جشن گرفته می‌شود؛ این روز مصادف با تأسیس واحد تلگراف بین‌المللی است که در سال ۱۸۶۵ تأسیس شد تا بتواند روش‌های ارتباط اورژانسی را حمایت کند و اکنون در انواع ارتباطات مشاهده می‌شود. هدف دیگر روز جهانی ارتباطات این است که به افراد کمک کند تا آگاهی بیشتری در مورد امکانات ایجاد شده توسط تکنولوژی داشته باشند و تمرکز آن بیشتر روی اینترنت و اطلاعات تکنولوژی‌های ارتباطی دیگر است. ما از این روز به عنوان راهی برای بهبود اقتصاد و جوامع نیز استفاده می‌کنیم و به دنبال راه‌هایی هستیم که ارتباطات دیجیتالی خود را گسترده کنیم.

روز ارتباطات و روابط عمومی در ایران

در تقویم ایرانی نیز ۲۷ اردیبهشت هم زمان با روز جهانی این رویداد، به عنوان روز روابط‌عمومی و ارتباطات تعیین شد.

ارتباطات و روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی (Public relations یا به اختصار PR) به علم مدیریت چرخهٔ اطلاعات، مابین یک فرد یا سازمان، (اعم از بازرگانی و اقتصادی و دولتی یا سازمان مردم‌نهاد)، با عموم اطلاق می‌شود. روابط عمومی، روبه‌رو شدن یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترک آن‌ها مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، همکاری با رسانه‌ها و بهره‌وری از آنها، ارتباطات بحران، اشتغال به امورِ اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان، در زُمرهٔ وظایف این حرفه است. فعالیتِ روابط عمومی، چندان مستقیم و ملموس نیست و همین، فرق آن با تبلیغات است. روابط عمومی می‌تواند برای ساختن روابطِ تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کار رود.

پیام تبریک روز اطلاعات و روابط عمومی


اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.

روز روابط عمومی گرامی باد



به مناسبت فرارسیدن روز روابط عمومی فرصت را مغتنم شمرده، این روز را گرامی داشته و به تمامی فعالان این عرصه تبریک عرض می‌نمائیم.

بی شک این روز تداعی‌گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است.

تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی ۱۴۰۰ + تاریخ و هدف روز ارتباطات


روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد


روابط عمومی‌ها نباید توجیه گر سیاست غلط باشند بلکه باید در پاسخگویی به مردم و در برقراری ارتباط با آنها صداقت را اصل قرار دهند.

۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد


اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد


بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی "روابط عمومی و ارتباطات" صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی ۱۴۰۰ + تاریخ و هدف روز ارتباطات


نوع کار روابط‌عمومی و مسئولیت‌هایی که برعهده این بخش قرار داده شده سبب شد تا حرفه روابط عمومی، ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته شود. زیرا مدیران روابط عمومی‌ها افراد متخصص در زمینه کنترل آسیب‌ها هستند و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا هستند.

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

کد خبر 494108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.