آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین سالن کنسرت کشور در کیش

ساخت بزرگ‌ترین سالن کنسرت کشور در کیش با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره این سازمان، عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین سالن کنسرت کشور در کیش با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان در بخش غربی جزیره کیش آغاز شد.

«جعفر آهنگران» مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری در این جزیره بر تنوع جاذبه‌های گردشگری آن و ارتقا خدمات گردشگری می‌افزاید، گفت: با بهره برداری از این مجموعه علاوه بر اینکه مدت ماندگاری گردشگران در کیش افزایش می‌یابد همچنین زیرساخت‌های برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های هنری تقویت می‌شود.

لازم به ذکراست؛ طراحی این مجموعه که به شکل یک لاک پشت دریایی است در چند روز اخیر در مسابقه بین المللی طراحی ایتالیا که یکی از مهم‌ترین مسابقات بین المللی در عرصه طراحی است برنده و به عنوان طرح برگزیده معرفی شد.

این کنسرت هال چند منظوره با ظرفیت پذیرش ۱۷۰۰ نفر با زیر بنای هشت هزار متر مربع در زمینی به وسعت ۴۲ هزار متر مربع در دو طبقه ساخته می‌شود.

سالن همکف، بالکن طبقه اول، بالکن طبقه دوم برای اجرای برنامه و فضاهای جانبی رستوران‌ها، محوطه سازی و فروشگاه‌های متعدد ازجمله بخش‌های کنسرت هال سپنتا در کیش است.

مدت زمان ساخت این مجموعه ۱۶ ماه پیش بینی شده و پس از آن شش ماه نیز برای نصب تجهیزات و بهره برداری در نظر گرفته شده است. این مجموعه که برای حدود ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند. ماهیانه ۲۰۰ هزار گردشگر را برای سفر به جزیره کیش جذب خواهد کرد.

کد خبر 494103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.