پروژه تقاطع غیر همسطح زندگی پاسخ به مطالبه مردم بود

شهردار مشهد با اشاره به تسهیل دسترسی شهرک های شیرین و رجایی به مصلی با اجرای تقاطع غیر همسطح زندگی، گفت: اجرای این تقاطع پاسخ به مطالبه ۱۵ ساله مردم این منطقه بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا کلائی در مراسم بهره برداری از فاز اول تقاطع غیر همسطح زندگی ضمن تقدیر از حمایت‌های شورای شهر و تلاش‌های معاونت عمران، اظهار کرد: پروژه زندگی با توجه به وجود معارضات بسیار در مسیر اجرا، پروژه بسیار سختی بود.

وی با بیان اینکه اجرای تقاطع غیر همسطح زندگی از سوی شورای شهر کلید خورد، افزود: اگر پیگیری‌ها و تلاش‌های زیاد شورای شهر و حوزه عمران نبود معارضات و مشکلات اجرای این پروژه به قدری زیاد بود که ممکن بود مدیریت شهری به اجرای آن نپردازد.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی از ضرورت‌های اجرای این پروژه در کنار کاهش بار ترافیک تسهیل دسترسی برای ساکنان شهرک‌های اطراف است که مانند پروژه خلج –کوشش از دل خواسته‌های مردم اجرایی شده است.

وی: تصریح کرد: فاز نخست تقاطع غیر همسطح زندگی افتتاح شده، اما برای تکمیل آن باید حداکثر سرعت به کار گرفته شود و میدان و دوربرگردان‌های همسطح پروژه نیز ظرف ۴۵ روز اجرا و برای استفاده در اختیار شهروندان قرار داده شود.

کلائی افزود: از همکارانم در حوزه عمران می‌خواهم که در کنار تکمیل پروژه زندگی، ابتدای مسیر شهید هریری تا کال امیر آباد را نیز همزمان با این پروژه اجرا کنند.

وی به بهره برداری از بوستان اردیبهشت تا پایان هفته جاری اشاره کرد و گفت: این بوستان ۵ هکتاری واقع در منطقه کم برخوردار مهریز ۳۱ اردیبهشت ماه افتتاح و برای استفاده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شهردار مشهد به ضرورت اجرای تقاطع غیر همسطح زندگی اشاره و اظهار کرد: افرادی که قصد داشتند از مجموع بزرگراهی به شهرک‌های اطراف از جمله شهرک شیرین و حر بگذرند باید ۵-۶ کیلومتر مسیر بیشتری را در ترافیک سنگین طی می‌کردند، لذا در کنار هدر رفت وقت مردم شاهد ترافیک سنگین در این منطقه بودیم.

وی افزود: با توجه به این موضوع تقاطع غیر همسطح زندگی به عنوان مطالبه حدود ۱۵ ساله مردم در دستور کار قرار گرفته و اواخر سال ۹۸ آغاز شد و اکنون شاهد افتتاح فاز نخست این پروژه هستیم که امیدوارم این پروژه درگاهی ورودی برای اجرای سایر طرح‌های شهرک‌های شهید رجایی و باهنر همچون زیرگذر شهید هریری باشد.

کلائی ادامه داد: طی حدود دو ماه آینده بلوار شهید هریری را که عملاً دسترسی دوم به شهرک شهید رجایی است، افتتاح خواهیم کرد که بخشی از نابرخورداری های این منطقه را که به دلیل نداشتن دسترسی‌های مناسب ایجاد شده است از میان خواهد برد.

کد خبر 494088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.