خرید تضمینی ۶۹ هزار تن پیاز از کشاورزان

مدیرکل خرید و فروش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید ۶۹ هزار تن پیاز از کشاورزان متضرر خبر داد و افزود: برای تنظیم بازار و منطقی شدن قیمت از عرضه بخشی از پیازها به بازار جلوگیری و آن را به صورت رایگان در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌دهیم.

به گزارش ایمنا، رامین گیلاشاهی با بیان اینکه از زمان زیان پیازکاران سازمان تعاون روستایی به خرید تضمینی پیاز ورود کرد، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در غالب طرح خرید تضمینی تا کنون ۶۹ هزار تن پیاز از کشاورزان خرید تضمینی کرده است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیاز از کشاورزان ۵۹۶ تومان است که بر اساس حداقل هزینه تمام شده تولید تعیین شده تا بار خسارات کشاورزان را کاهش دهد.

مدیرکل خرید و فروش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه اکنون قیمت خرید پیاز درجه از کشاورزان به ۷۰۰ تومان تا یک هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، اضافه کرد: ورود به خرید تضمینی پیاز موجب شده، قیمت خرید پیاز سفید درجه یک از کشاورزان به یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومان و پیاز درجه یک زرد به ۷۰۰ تومان افزایش یابد.

به گفته گیلاشاهی؛ افزایش سطح زیر کشت پیاز در سال جاری، تورم کشت در این محصول ایجاد و ما را با بیش از ۶۰۰ هزار تن مازاد تولید روبه‌رو کرد.

وی با یادآور اینکه زمان تعیین شده برای خرید تضمینی پیاز از کشاورزان تا نیمه اردیبهشت بود، از ادامه فرآیند خرید برای حمایت بیشتر از کشاورزان خبر داد.

مدیرکل خرید و فروش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با انتقاد از سوءاستفاده برخی از افراد سودجو از شرایط پیش آمده برای کشاورزان با انتشار فیلم در فضای مجازی با عنوان عرضه پیاز رایگان تصریح کرد: این افراد سعی دارند بازار را برهم زده و با کاهش بیشتر قیمت از دسترنج کشاورزان به نفع خود استفاده ببرند.

گیلاشاهی تصریح کرد: فیلم مورد بحث توسط فرد سودجو در یکی از مراکز خرید تعاون روستایی گرفته شده و آن را به عنوان عرضه رایگان پیاز معرفی کرده است.

وی اظهار کرد: البته توزیع رایگان پیاز توسط سازمان تعاون روستایی انجام می‌گیرد اما این توزیع در بازار نیست و تحویل به مراکزی مانند کمیته امداد و بهزیستی است.

مدیرکل خرید و فروش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: تحویل پیاز رایگان به بهزیستی و کمیته امداد با هدف کمک به معیشت مددجویان تحت پوشش این دو ارگان است.

گیلاشاهی قیمت امروز پیاز برای مصرف کننده در بازار را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان عنوان کرد.

منبع: ایلنا

کد خبر 494049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.