تصویب ۳ پروتکل بین‌المللی در کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بستر اطلاعاتی لازم با تکمیل سامانه مودیان پایانه‌های فروشگاهی فراهم می‌شود و مقرر شد، جلسات کارشناسی درباره این موضوع ادامه پیدا کرده و در جلسه بعد رای‌گیری انجام شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: در نشست روز گذشته اصلاحیه لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت ایران و دولت کرواسی بررسی و تصویب شد.

وی افزود: لایحه پروتکل بین دولت ایران و سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه سال ۱۳۸۱ میان کشورمان و سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن نیز بررسی و مقرر شد، نظرات کارشناسان این حوزه و مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به این لایحه اعمال و در جلسه آینده رأی‌گیری انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و دولت غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه و عوائد سرمایه‌ای بررسی و مصوب شد و قرار شد، تجربیات مشابه ایرادات شورای نگهبان در لایحه ایران با هند در این اصلاحیه مورد استفاده قرار بگیرد.

طغیانی تصریح کرد: موضوع تکمیل سامانه مودیان پایانه‌های فروشگاهی نیز در این جلسه بررسی شد بر همین اساس قرار است، این سامانه زیرساخت اطلاعاتی تکمیلی را به نحوی تهیه کند تا ضمن ارتقای کیفیت عملکرد این سامانه، یک بستر اطلاعاتی برای مالیات بر عایدی و مالیات بر مجموع درآمد فراهم کند یعنی بتوان با یک فاصله زمانی بسیار کوتاه‌تر مالیات بر مجموع درآمد را بر اساس اطلاعات کارپوشه افراد حقیقی به دست آورد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون فعلی تنها اشخاص حقوقی شامل این موضوع می‌شدند. اکنون بستر اطلاعاتی لازم با تکمیل سامانه مودیان فروشگاهی فراهم می‌شود و مقرر شد، جلسات کارشناسی درباره این موضوع ادامه پیدا کرده و در جلسه بعد رأی گیری انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای موضوع جز ۵ بند الف تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هم گفت: سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل به عنوان ناظر کمیسیون تخصصی اعتبارات اشتغال کشور انتخاب و به صحن علنی برای اخذ رأی معرفی خواهد شد.

کد خبر 494047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.