انتخاب نامزدهای جبهه اصلاحات به بعد از احراز صلاحیت‌ها موکول شد

عضو جبهه اصلاحات ایران، «احراز صلاحیت» و «نظرسنجی» را در تعیین نامزد نهایی اصلاح‌طلبان موثر دانست و از تعویق رای‌گیری از نامزدها در جلسه امروز جبهه اصلاحات به پس از احراز صلاحیت‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، عزت‌الله تقواییان عصر یکشنبه درباره جلسه امروز جبهه اصلاحات ایران، گفت: طبق برنامه در این جلسه قرار بود ۹ داوطلب اصلاح طلبی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده اند را در معرض رأی قرار دهیم و افرادی که حداقل دو سوم رأی جبهه اصلاحات را به دست آورند، به عنوان گزینه یا گزینه‌های اصلاح‌طلبان معرفی شوند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که پیش آمده مصوب شد همه داوطلبان فعالیت انتخاباتی خود را انجام دهند و بعد از اعلام نظر نهاد نظارت در مورد گزینه‌ها تصمیم‌گیری شود احراز صلاحیت و نظرسنجی که بعد از آن صورت می‌گیرد در انتخاب گزینه نهایی بسیار تأثیر دارد.

عضو جبهه اصلاحات ایران درباره احتمال حمایت جریان اصلاحات از علی لاریجانی گفت: این اصل قطعی است که از نامزد غیر اصلاح‌طلب حمایت نخواهیم کرد. هیچ فرد و حزب اصلاح‌طلبی موضوع حمایت از علی لاریجانی را در جبهه اصلاحات مطرح نکرده است و این شایعه به واقعیت نمی‌رسد.

وی یادآور شد: باید منتظر روزهای آینده بود و ببینیم هر جریان چه گزینه‌هایی را در دست دارد و همچنین باید منتظر نظرسنجی‌های علمی و معتبر بود. آنجا مشخص می‌شود که نرخ مشارکت چگونه است.

تقواییان با تاکید بر اینکه عده‌ای به دنبال مأیوس کردن مردم و انتخابات حداقلی هستند، گفت: نسخه مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم برای عده‌ای مطلوب است و سود و پیروزی خود را در آن جستجو می‌کنند ما به شکل مرتب نظر مردم را رصد می‌کنیم و ارزیابی و خروجی نظر مردم در تصمیم گیری نهایی جریان اصلاحات مؤثر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 494025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.