تماس تلفنی قالیباف با همتایان سوری و لبنانی در پی حملات اخیر به نوار غزه

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با روسای مجالس سوریه و لبنان بر ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در تماس تلفنی با حموده صباغ رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ما کشورهای اسلامی حامی مردم فلسطین، نباید در برابر جنایات اخیر رژیم خونخوار و کودک‌کش صهیونیستی سکوت کنیم و باید هم از نظر سیاسی و هم از نظر ابعاد انسانی و حقوق بشری، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

وی ضمن محکوم‌کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از اقدامات جنایتکارانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین، مایه حیرت و تأسف فراوان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین تاکید کرد و خواستار تحرک جدی پارلمان‌ها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد.

حموده صباغ، رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به کشتار اخیر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت: این رژیم مانند خنجری سمی از ۱۹۴۸ به جنایات خود ادامه می‌دهد و علیه بشریت و نقض حقوق انسان‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: ما در مجلس سوریه جنایات آنها را محکوم کردیم و در اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) بیانیه شدیداللحنی صادر کردیم.

وی ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: سوریه نیز همانند جمهوری اسلامی ایران، مسأله فلسطین را مسأله اصلی و اساسی خود می‌داند و برای کمک به آزادی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

قالیباف همچنین طی تماسی تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان، در خصوص تحولات اخیر فلسطین و قدس شریف به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر، به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در تهاجم به غزه و مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: جنایات اخیر صهیونیست‌ها در تهاجم به غزه و قتل کودکان و زنان فلسطینی و بمباران مراکز درمانی و رسانه‌ای را قویاً محکوم می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم‌کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز انزجار از این جنایات غیر انسانی، اقدامات این رژیم کودک‌کش در ممانعت از امدادرسانی کادر درمان به مجروحان فلسطینی را که در زمره جنایت جنگی قلمداد می‌شود، به شدت محکوم می‌کند و از مجالس کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

قالیباف در پایان، نقش مقاومت فلسطینی و مقاومت در منطقه را در مقابله با تجاوزات و اقدامات توسعه‌طلبانه رژیم جعلی اسرائیل ستود و افزود: صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت و مقاومت را می‌فهمند و اگر مقاومت نبود آنها به نسل‌کشی خود در فلسطین به طور بی‌شرمانه ادامه می‌دادند.

نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر گفت: اتفاقات امروز دیگر جنگ میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نیست بلکه جنگ نظامی با مردم غزه از یک‌سو و جنگ مردم فلسطین در درون سرزمین‌های اشغالی با این رژیم غاصب است.

وی افزود: از ۷۳ سال پیش تاکنون اشغالگری صهیونیست‌ها و مقاومت مردم فلسطین ادامه دارد و ملت فلسطین سرانجام با وحدت، مقاومت و ایمان به پیروزی خواهند رسید و حقانیت خود را نشان خواهند داد.

رئیس مجلس لبنان در ادامه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: وضع نابسامان داخلی در رژیم صهیونیستی و بن‌بست سیاسی نتانیاهو باعث شده تا وی به اقدامات جنایتکارانه فعلی دست بزند.

وی با انتقاد از عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: آنها سعی می‌کنند با حمایت‌های خود، ننگ بر چهره رژیم صهیونیستی را پاک کنند اما هرگز موفق نخواهند شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 494020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.