صرفه‌جویی در مصرف آب شرب ضروری است

مدیر شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: آمارها و شاخص‌های موجود در سال گذشته نشان می‌دهد که مردم در حد امکان صرفه جویی را در مصرف آب انجام داده‌اند، اما با توجه به پیک مصرف آب در بیماری کرونا، احتمال افزایش مصرف وجود دارد که امیدواریم از سوی مردم، توجه کافی به این موضوع شود.

هاشم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این شرایط ما را مجبور به مدیریت مصرف در آب شرب می‌کند؛ البته تأمین آب مورد نیاز کشاورزی و صنایع نیز مطرح است اما آنچه بیش از هر مورد در وضعیت دشواری قرارگرفته آب شرب است که با صرفه‌جویی ۲۰ تا ۳۰ درصدی شاید بتوان بر مشکل کمبود آب در تابستان امسال غلبه کرد.

وی افزود: سعی ما بر آن است که جیره‌بندی آب در دستور کار قرار نگیرد و برنامه‌ریزی آن است که با مدیریت توزیع و مصرف این مشکل حل شود؛ البته کاهش بارش‌ها تنها به اصفهان مربوط نیست بلکه در کل کشور تا ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم؛ بارش‌هایی هم که اخیراً شاهد آن هستیم پراکنده و در حوزه زاینده‌رود بسیار اندک است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اصفهان در ارتباط با میزان فرهنگ صرفه‌جویی در مردم اصفهان گفت: آمارها و شاخص‌های موجود در سال گذشته نشان می‌دهد که مردم در حد امکان صرفه جویی را در مصرف آب انجام داده‌اند، اما با توجه به پیک مصرف آب در بیماری کرونا، احتمال افزایش مصرف وجود دارد که امیدواریم از سوی مردم، توجه کافی به این موضوع شود.

امینی خاطرنشان کرد: بارش‌های امسال نسبت به ۵۲ سال گذشته در کشور، کمترین میزان بوده است و به همین نسبت میزان آورد زاینده‌رود هم کمتر و ذخیره سد در شرایط مناسبی قرار ندارد.

کد خبر 494008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.