سپاهان ۵- مس رفسنجان یک / تسلیم شدن در کار سپاهان نیست

تیم فوتبال سپاهان با یک پیروزی پر گل خانگی به پیروزی رقیبش در دربی تهران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۵ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: گئورگی گولسیانی (دقیقه ۲۵)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۲۸)، امید نورافکن (دقیقه ۳۳)، سجاد شهباززاده (دقیقه ۳۹) و یاسین سلمانی (دقیقه ۸۳) برای سپاهان- محمدرضا سلیمانی (دقیقه ۹) برای مس رفسنجان

اخطار: محمدرضا حسینی (دقیقه ۱۷) از سپاهان- مهرداد رضایی (دقیقه ۴۴)، عقیل کعبی (دقیقه ۶۵) از مس

سپاهان: پیام نیازمند، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن (۸۰- کی‌روس استنلی)، محمد کریمی (۸۴- رسول نویدکیا)، احسان حاج صفی، سروش رفیعی (۷۵- یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی، محمد محبی (۷۶- جلال الدین علیمحمدی) و سجاد شهباززاده

مربی: محرم نویدکیا

مس رفسنجان: داود نوشی‌صوفیانی، حسن جعفری، هومن ربیع‌زاده، حامد نورمحمدی، عقیل کعبی، مهدی کیانی (۷۴- مهرداد آوخ)، مهرداد رضایی، علیرضا نقی‌زاده (۷۴- محسن آذرباد)، سجاد آشوری (۵۲- محمد قاضی)، فراز امامعلی و محمدرضا سلیمانی (۶۷- میثم نقی زاد)

سرمربی: محمد ربیعی

داور: رضا کرمانشاهی

شرح بازی:

سپاهان که با توجه به برد پرسپولیس در بازی روز جمعه و تصرف جایگاه زردپوشان نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز این دیدار خانگی داشتند بازی را هجومی آغاز کردند و در سوی دیگر مس با تفکرات کاملاً دفاعی پا به این بازی گذاشته بود و کاملاً در لاک دفاعی قرار داشت. سپاهان که به نظر استرس زیادی داشت در دقیقه ۹ روی یک ضد حمله گل هم خورد تا با عقب افتادن در این دیدار بازی را با فشار بیشتری دنبال کند. اما در حالی که به نظر می‌رسید کار برای سپاهان بسیار سخت شده است در دقیقه ۲۵ این گئورگی گولسیانی بود که روی یک کرنر بازی را به تساوی کشاند.

طوفان سپاهانی‌ها که تازه آغاز شده بود در ادامه با گل‌های حسینی، نورافکن و شهباززاده تکمیل شد تا شاگردان نویدکیا با ۴ گل به تک گل مسی‌ها پاسخ دهند و تکلیف ۳ امتیاز این دیدار را در همان نیمه نخست مشخص کرده باشند.

در نیمه دوم سپاهان با توجه به اینکه با اختلاف ۳ گل پیش بود کمی احتیاط را در دستور کار قرار داد و عقب تر بازی کرد. در سوی دیگر مس برای جبران گل‌های خورده با به زمین آوردن چند عنصر هجومی تلاش می‌کرد که البته ثمری نداشت. سپاهان که نیمه دوم را به خوبی اداره کرده با به زمین آمدن مهره‌های تازه نفسش به لطف پرس در یک سوم دفاعی حریف گل پنجم را هم توسط یاسین سلمانی به ثمر رساند تا با یک پیروزی پر گل علاوه بر کسب ۳ امتیاز، تفاضل گل خود را هم نسبت به پرسپولیس بالاتر ببرد و به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرد.

بدین ترتیب سپاهان با پیروزی در این دیدار ۴۸ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس دوباره فاصله ۳ امتیازیش را در صدر جدول ایجاد کرد. با پایان این بازی سپاهان وارد تعطیلات بیش از یک ماهه خود خواهد شد و این در حالی است که رقبای این تیم در جام حذفی و لیگ برتر باید بازی‌های معوقه خود را برگزار کنند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۹- مس رفسنجان) - در یک ضد حمله توپ در سمت چپ به نقی زاده رسید که او پس از پشت سر گذاشتن حسینی ارسال تیزی به دهانه دروازه داشت تا سلیمانی دروازه سپاهان را با ضربه سر باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۲۵- سپاهان) - کرنر ارسالی سروش رفیعی به مرکز محوطه جریمه با برخورد به پشت سر گولسیانی وارد دروازه مس شد.

۱-۲ (دقیقه ۲۸- سپاهان) - پاس اشتباه جعفری درون محوطه جریمه خودی توپ را به حسینی رساند تا او بدون معطلی با یک ضربه محکم دروازه نوشی صوفیانی را باز کند.

۱-۳ (دقیقه ۳۳- سپاهان) - در حالی که مسی‌ها به خیال بیرون رفتن شوت محبی بازی را رها کرده بودند، دانیال اسماعیلی فر در سمت راست به توپ رسید و با ارسال آن به درون محوطه جریمه زمینه ساز ضربه نورافکن شد تا توپ پس از برخورد به زیر تیر دروازه به گل سوم تبدیل شود.

۱-۴ (دقیقه ۳۹- سپاهان) - ارسال کوتاه و تیز اسماعیلی‌فر از سمت راست در دهانه دروازه با ضربه سجاد شهباززاده به گل چهارم سپاهان تبدیل شد.

۱-۵ (دقیقه ۸۳- سپاهان) - مسی‌ها که درون یک سوم دفاعی خودی در حال پاسکاری بودند با پرس سپاهانی‌ها و توپ گیری سلمانی توپ را از دست دادند تا این یاسین سلمانی باشد که در یک موقعیت تک به تک دروازه مس را برای مرتبه پنحم باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۷- شوت پای چپ فراز امامعلی از پشت محوطه جریمه در دستان نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۱۲- ارسال سپاهانی‌ها از سمت راست با ضربه سر خطرناک محبی همراه شد که دروازه بان مس توپ را روی خط دروازه جمع کرد.

دقیقه ۱۹- نفوذ سروش رفیعی به داخل محوطه جریمه مس و پاس رو به عقب او به محمد محبی رسید اما ضربه خطرناک او از درون محوطه جریمه با برخورد به کیانی با اختلافی کم راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۷- کرنر ارسالی کیانی با ضربه سر مهرداد رضایی همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- باز هم کرنر ارسالی کیانی با ضربه سر رضایی همراه شد اما این بار توپ در چارچوب را نیازمند در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۴۴- ارسال نورافکن از سمت چپ در سوی دیگر به حسینی رسید اما موقعیت عالی او با یک ضربه محکم اما بی دقت از دست رفت.

دقیقه ۶۶- ضربه ایستگاهی سپاهان در یک موقعیت عالی را حاج صفی محکم زد اما نوشی صوفیانی با دید و جایگیری خوب این شوت فوق العاده محکم را برگشت داد.

دقیقه ۷۶- احسان حاج صفی در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان مس قرار گرفت اما ضربه پای چپ او را نوشی صوفانی با پا برگشت داد.

دقیقه ۷۹- ارسال آذرباد به درون محوطه جریمه با ضربه آوخ پشت مدافعان سپاهان همراه شد اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۱- ارسال اسلامی خواه با ضربه سر خطرناک امامعلی همراه شد اما توپ او با فاصله‌ای بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

پس از بازگشت سپاهان به ورزشگاه نقش جهان از حدود ۵ سال قبل، این دیدار پر گل ترین دیدار طلایی پوشان در این ورزشگاه بوده است.

بهترین بازیکن:

سروش رفیعی و امید نورافکن که روی گل‌ها هم مؤثر بودند بهترین بازیکنان میدان بودند هرچند از بازی خوب اسماعیلی‌فر هم نمی‌توان چشم پوشی کرد.

کد خبر 493999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.