افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت در استان اصفهان

مدیر مخابرات منطقه استان اصفهان گفت: سرعت اینترنت استان اصفهان از ۳۵ گیگ بر ثانیه به ۱۴۰ گیگ بر ثانیه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهندس اسماعیل قربانی، در نشست خبری امروز _ یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰_ که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه ارتباطات در سال گذشته جهت مدیریت بهینه کرونا توانسته به جوامع فراوانی کند؛ حوزه ICT نشان داده که ظرفیت این حوزه می‌تواند بسیاری از مشکلات در خصوص مدیریت جامعه را برطرف نماید.

وی افزود: در صورت نبود این فضا در ایام کرونا امکان ارائه آموزش مجازی وجود نداشت؛ این حوزه با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده، نیازهای روزمره مردم در رابطه با خریدهای اینترنتی برطرف کرد؛ حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان داد که چقدر می‌تواند در زمینه کاهش هزینه خانوار، بهینه عمل کند.

تسریع تحول دیجیتالی در دوران چالش برانگیز

مدیر مخابرات منطقه استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته تقاضا سرویس باند پهن ADSL در استان افزایش ۸۰ تا ۸۵ درصدی و مصرف اینترنت در استان بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است؛ همچنین سرعت اینترنت استان با افزایش ۴ برابری از ۳۵ گیگ بر ثانیه به ۱۴۰ گیگ بر ثانیه افزایش یافته است؛ هفته بعد سرعت اینترنت در استان اصفهان از ۱۴۰ گیگ بر ثانیه به ۲۰۰ گیگ بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد که نشان از وجود زیرساخت‌های متناسب با ارتقا کیفیت اینترنت در استان دارد.

قربانی تصریح کرد: این زیرساخت‌ها تنها در شهر اصفهان نیست بلکه شرکت مخابرات در سطح استانی، این پیشرفت‌ها را گسترش داده است؛ در استان ۹۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که در این بین ۹۱۰ روستا دارای ارتباط خانگی هستند؛ در استان اصفهان در راستای عدالت ارتباطی، تمامی مناطق روستایی و شهری از بسترهای ارتباطی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در حوزه تلفن همراه، بالغ بر ۹۸ درصد از ۱۷۰۰ روستا و آبادی در استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد؛ همچنین دو میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک تلفن ثابت، ۶۰۰ هزار مشترک فعال ADSL، نزدیک به هفت میلیون مشترک همراه اول در سطح استان اصفهان وجود دارد به طوری که در استان اصفهان با جمعیت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفری توانسته‌ایم به ازای هر نفر دو خدمت مخابراتی ارائه دهیم.

مدیر مخابرات منطقه استان اصفهان اضافه کرد: در خصوص اقدامات این شرکت در حوزه سرمایه گذاری در سطح استان، تلاش کرده‌ایم که تمامی نیازهای سرمایه گذاران را برطرف کنیم تا سرمایه گذاران نگرانی در خصوص سرمایه گذاری در این استان را نداشته باشند.

قربانی اظهار کرد: همکاران ما از دهه فجر سال گذشته تا به امروز تعداد ۶۴۴ طرح و پروژه مخابراتی را با هزینه بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان آماده افتتاح کردند که این اقدامات حوزه‌های تلفن همراه و توسعه شبکه‌های انتقال در فیبر نوری، توزیع شبکه دیتا، توسعه توسعه ظرفیت مراکز تلفنی را شامل می‌شود.

اولین سایت ۵G در استان اصفهان

وی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های به روز ارتباطی در کشور اینترنت نسل ۵ تلفن همراه است که اولین سایت مربوط به آن در استان اصفهان راه اندازی و در اولین فرصت افتتاح خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه استان اصفهان تاکید کرد: برای کارکرد صحیح یک اکوسیستم ارتباطات، باید شرکت مخابرات، مردم و سازمان‌های دولتی با هم هماهنگ باشند و هر کدام نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

قربانی با اشاره به مطالبات شرکت مخابرات از سازمان‌های دولتی گفت: در این خصوص با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان رابطه خوبی داریم و آنها به محض دریافت بودجه و اعتبار، مطالبات شرکت مخابرات را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره سرمایه گذاری به روز جهت تحقق عدالت ارتباطی اظهار کرد: در یک سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ روستا پهنای باند مورد نیاز جهت توسعه شبکه همراه به نسل چهار را دریافت کردند؛ همچنین در ۸۰ روستا اینترنت ۳G فراهم شده است.

توسعه شبکه تلفن همراه

مهندس قدوسی، معاون مخابرات منطقه اصفهان در این باره اظهار کرد: در رابطه با توسعه شبکه تلفن همراه زیرساخت‌هایی چون تقویت پهنای باندها به سمت مراکز استان‌ها نیز در دستور کار است؛ مهمترین قسمت توسعه شبکه تلفن همراه همکاری شهروندان و شهرداری است که این همکاری با شهروندان و شهرداری به خوبی در حال انجام است؛ باید به استحضار شهروندان رساند که تجهیزات نصب شده در مناطق مختلف شهر کاملاً ایمن است و استانداردهای لازم را دارد.

وی افزود: در اصفهان از اغلب فضای عمومی سازمان‌ها و مراکز دولتی برای نصب سایت‌های موبایل استفاده شده است؛ تنها قسمتی از مناطق مسکونی و فضای عمومی شهری باقی مانده که مطابق گذشته با همکاری شهرداری اصفهان در تمامی این نقاط سایت تلفن همراه احداث خواهد شد.

کد خبر 493979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حاج اسمال IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    خدا پدر مهندس حیدری زاده مدیر سابق را بیامرزد برای ایجاد این امکانات
  • خطیب IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 1
    خیلی خوب