تحویل خانه‌های کوچک به افراد بدون مسکن در چک

مدیران پراگ، پایتخت جمهوری چک از خاتمه دادن به بی‌خانمانی در آینده نزدیک خبر داده و اعلام کرده‌اند استراتژی‌های کارآمدی برای دستیابی به هدف بلندپروازانه خود اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پراگ در چهاردهم ماه مه از برنامه خود برای تحویل خانه‌های مسکونی کوچک به افراد بی‌خانمان رونمایی کرد. پیش از این، مردم بارها از این که مراکز بزرگ زیادی در سراسر شهر بدون استفاده مانده‌اند در حالی که بسیاری از ساکنان پایتخت جای کوچکی برای گذراندن شب‌های خود ندارند، شهردار را مورد انتقاد قرار داده بودند به همین دلیل مقامات تصمیم گرفتند به روشی خلاقانه از این فضاها برای مسکن دادن به افراد بی‌خانمان در شهر بهره گیرند و متعهد شدند نرخ آوارگی در پایتخت چک را در آینده‌ای نزدیک به صفر برسانند.

شهردار پراگ اعلام کرده است که به زودی سازه‌های بزرگ و بدون استفاده شهر را به واحدهای مسکونی کوچک، اما با امکانات کامل تبدیل خواهد کرد و آن‌ها را با قیمت بسیار مناسب در اختیار مردم قرار خواهد داد علاوه بر این بعضی از خانه‌های جدید به عنوان مراکز درمانی و غرفه‌هایی عمل خواهد کرد که قرار است در آنجا به افراد کم درآمد، غذا، آب و خدمات درمانی به صورت رایگان یا با هزینه کم ارائه شود.

خانه‌های کوچک پراگ در نقاط مختلف شهر احداث می‌شود تا مردم بتوانند در نزدیکی محل کار یا تحصیل خود به این خانه‌ها دسترسی پیدا کنند که بدون شک، این اقدام به حل مشکل رفت و آمد آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

در حال حاضر، سه سازه بزرگ شهری به واحدهای مسکونی کوچک تبدیل شده و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گرفته است. شهردار از آغاز اجرای طرح خود در دو منطقه دیگر پراگ خبر داده و ادعا کرده است پس از پایان این پروژه نیز، ساخت خانه‌های مقرون به صرفه در سایر نقاط شهر نیز ادامه می‌یابد تا در نهایت نرخ بی‌خانمانی در پایتخت چک به صفر برسد.

تحویل خانه‌های کوچک به افراد بدون مسکن در چک

کد خبر 493958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.