کاهش دفن زباله در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه هدف از احداث خطوط جدید پردازش پسماند تر مناسب سازی محیط کار برای ارتقای کرامت انسانی است، گفت: موضوع دیگر کاهش دفن زباله است که باعث افزایش تولید کود با کیفیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری امروز _یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص سازمان مدیریت پسماند شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر ۴۹۰ میلیارد ریال ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: پروژه‌های این سازمان در راستای اهداف برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به منظور کاهش آلودگی‌ها و ارتقای فعالیت‌های زیست محیطی و حفظ کرامت انسانی انجام شده است.

وی با تأکید بر تکریم و کرامت انسانی نیروهای خدوم مدیریت شهری به ویژه سازمان مدیریت پسماند گفت: به دلیل شرایط فیزیکی ویژه در این محل پروژه‌های ارزشمندی امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا کارکنان در محیط آرام و بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان این که هدف از احداث خطوط جدید پردازش پسماند تر مناسب‌سازی محیط کار برای ارتقا کرامت انسانی است، تصریح کرد: موضوع دیگر کاهش دفن زباله است که باعث افزایش تولید کود با کیفیت می‌شود.

وی با بیان این که خرید، راه اندازی و بهره‌برداری از دستگاه پایلوت هاضم بی‌هوازی توسط کارکنان سازمان مدیریت پسماند در بخش سازه، مکانیک، برق و نظارت، طراحی و ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این دانش متعلق به سازمان مدیریت پسماند است که کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از منبع انرژی تجدیدپذیر بیومس، پایانی بر انتشار بوی نامطبوع زباله و گامی بزرگ در کنترل شیرابه از دستاوردهای آن به شمار می‌آید.

امیری با ابراز خرسندی از دستیابی به دانش ساخت و بهره‌برداری از کارخانه هاضم بی‌هوازی و میزان گاز خروجی تأکید کرد: خرید، راه اندازی و بهره‌برداری از دستگاه پایلوت هاضم بی‌هوازی با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شده است.

وی با بیان این که حوزه خدمات شهری تعطیل بردار نیست و ۲۴ ساعته در شهر فعال است، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه سازمان میادین آماده افتتاح است همچنین تا دو هفته آینده ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 493957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.