تلاش آمستردام برای بهبود وضعیت فضاهای سبز

شهردار آمستردام هلند در نظر دارد به منظور بهبود کیفیت پارک‌ها و فضاهای سبز این شهر، افراد جدیدی را به کار گیرد تا به طور مرتب، پاکسازی این مکان‌های عمومی را انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از یک سال اعمال قرنطینه در سراسر جهان، اغلب مردم به این نتیجه رسیده‌اند که فضاهای سبز ایمن‌ترین مکان‌ها برای ملاقات دوستان و آشنایان است چرا که هوای آزاد تنفس می‌کنند و امکان رعایت فاصله اجتماعی کافی بین آن‌ها وجود دارد به همین دلیل پارک‌ها از محبوبیت زیادی بین مردم در این دوران برخوردار شده و همین امر مقامات را نیز به توسعه بیشتر آن‌ها ترغیب کرده است. با آغاز فصل بهار، بر گرایش مردم به گذراندن اوقات فراغت خود در فضاهای بیرون از خانه افزوده شده و حتی بازدید کنندگان زیادی به شهرهای اطراف خود برای تماشای پارک‌های محبوب آنجا سفر می‌کنند.

تلاش آمستردام برای بهبود وضعیت فضاهای سبز

طی چند ماه اخیر هر روز بر تعداد بازدید کنندگان کلانشهر آمستردام افزوده شده است که همین امر پاکسازی بیشتر فضاهای عمومی را به یک ضرورت تبدیل کرده است در همین راستا مقامات ارشد شهر تصمیم گرفته‌اند افراد جدیدی را به خصوص از بین کسانی که طی دوران کرونا بیکار شده‌اند به عنوان کادر فضاهای سبز و پارک‌ها استخدام کنند تا نظارت بر پاکیزگی این مکان‌ها را بر عهده گیرند.

البته دستورالعمل‌های خاصی نیز برای کارکنان فضاهای سبز شهر در نظر گرفته شده است که با پیروی از آن‌ها می‌توانند به افزایش کیفیت پارک‌ها و جذب بیشتر مردم کمک کنند همچنین قرار است افرادی برای نظارت بر امکانات تفریحی و ورزشی پارک‌ها به کار گماشته شوند تا تمام مشکلات مربوط به این فضاها را رفع کنند و در صورت نیاز، به تعمیر وسایل رفاهی موجود در این پارک‌ها بپردازند. جالب است بدانید که نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی بین بازدید کنندگان نیز بر عهده افرادی است که تازه در این مکان‌ها استخدام شده‌اند. مهم‌تر از همه اینکه نگهبانان جدید پارک باید اطلاعات کاملی از تاریخچه احداث فضا و حتی محیط اطراف آن در دست داشته باشند تا در صورت نیاز، همچون یک راهنمای سفر، بازدید کنندگان را از این اطلاعات بهره‌مند کنند.

تلاش آمستردام برای بهبود وضعیت فضاهای سبز

کد خبر 493921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.