۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
بافت‌های فرسوده ساری احیا می‌شود

سرپرست شهرداری ساری از احیای بافت های فرسوده این شهر خبرداد.‏

به گزارش ایمنا، جواد طالبی در بازدید از مرکز ساری شناسی اظهار کرد: ساری در مرکز مازندران با قدمت دیرینه، از چشم‌اندازها و جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است و تقویت زیرساخت‌های عمرانی در این شهر می‌تواند این پتانسیل را افزایش دهد از همین رو تلاش داریم با توسعه عمران شهری در افزایش جاذبه‌های شهر ساری نقش مؤثر ایفا کنیم.

وی یادآور شد: ساری در سال ۲۰۲۲ قرار است به پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به «اکو» تبدیل شود بنابراین باید تلاش کنیم تا این شهر زمینه‌های لازم برای دست‌یابی به این میزبانی را فراهم آورد.

سرپرست شهرداری ساری گفت: حال که مقرر شده ساری به «مقصد گردشگری بین‌المللی» تبدیل شود باید ظرفیت این شهر را در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، خدماتی و به ویژه گردشگری ارتقا دهیم از این‌رو شهرداری با تمام توان به میدان آمده تا بتواند سهم خود را در این میزبانی به نحو احسن ایفا کند.

وی افزود: مرکز ساری شناسی به عنوان پژوهشکده فرهنگی که در زمینه جمع‌آوری تاریخ، فرهنگ و ادب مرکز استان نقش مهمی دارد می‌تواند در معرفی این ظرفیت‌ها در سال ۲۰۲۲ نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

طالبی بر ضرورت معرفی این آثار به شهروندان ساروی تأکید کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری نیز آنچه در توان دارد برای اعتلای فرهنگ و تمدن این شهر کهن گام برمی‌دارد تا ضمن معرفی فرهنگ این مرزوبوم، کار ارزشمند ساری شناسی در ثبت آثار به مردم مرکز استان اطلاع‌رسانی شود.

سرپرست شهرداری ساری با بیان اینکه بازسازی بافت تاریخی و قدیمی شهر ساری در اولویت فعالیت‌های عمران شهری است، احیای بافت فرسوده را در جهت ساماندهی مبلمان شهری ضروری دانست و ادامه داد: بازسازی بافت فرسوده و تاریخی در صنعت گردشگری بسیار مهم است.

کد خبر 493893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.