۸۰۰ نفر از تاکسیرانان آستارا در انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا با بیان اینکه ۸۰۰ نفر از تاکسیرانان این سازمان فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: داشتن بیمه یکی از مطالبات اصلی رانندگان تاکسی است.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ سازمان تأمین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد، رانندگانی که از قبل از بسته شدن سایت اقدام به ثبت نام کرده بودند اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی تاکسیرانان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی افزود: یکی از گلایه‌های تاکسیرانان بسته شدن سامانه تأمین اجتماعی و فراهم نبودن ثبت نام بیمه رانندگان است البته این مشکل مختص استان گیلان نیست و رانندگان تاکسی کل کشور را شامل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر از تاکسیرانان آستارا فاقد بیمه تأمین اجتماعی هستند و داشتن بیمه یکی از مطالبات اصلی رانندگان تاکسی است.

وی تاکید کرد: داشتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق اولیه رانندگان حمل و نقل عمومی است و این قشر آسیب پذیر بدون بیمه از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند و هیچ آینده‌ای را برای خود متصور نیستند.

مصاحب افزود: به تازگی زمزمه‌هایی در خصوص برقراری مجدد سامانه بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانان وجود دارد که امیدواریم این امکان هر چه سریع‌تر برای رانندگان تاکسی فراهم شود تا سازمان حمل و نقل بتواند افراد واجد شرایط را در سامانه ثبت نام کند.

وی گفت: در این ناوگان در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 493878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.