شهرداران شهرهای جدید استان قزوین به زودی معرفی می‌شوند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: شهرداران دو شهر جدید استان طی هفته جاری معرفی و آغاز به کار خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، مصطفی صالحی در این باره اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر تبدیل روستاهای با جمعیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر به شهر، تأسیس شهرداری‌های عصمت آباد، زیاران و قشلاق طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت و در نهایت راه اندازی آنها سال گذشته از سوی وزارت کشور نیز به استان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: وزارت کشور اواخر آبان ماه سال گذشته موافقت خود را با تبدیل روستاهای عصمت آباد در شهرستان بویین زهرا و زیاران و قشلاق در شهرستان آبیک به شهر اعلام و مراحل تشکیل و راه‌اندازی شهرداری‌های یاد شده بر اساس تبصره یک ماده ۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری از سوی فرمانداری‌ها آغاز شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: با معرفی «علی قربانی» به عنوان شهردار زیاران و «علی اکبر قاسمی» به عنوان شهردار قشلاق از سوی اعضای شوراهای اسلامی و صدور حکم آنها از سوی استانداری در هفته جاری شاهد راه‌اندازی این شهرداری‌ها خواهیم بود و امیدواریم با معرفی شهردار عصمت آباد نیز تا قبل از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شاهد فعالیت شهرداری این شهر جدید نیز باشیم.

به گزارش ایمنا، استان قزوین در حال حاضر دارای ۲۵ شهر و ۸۴۴ روستا است که با تبدیل نهایی سه روستای استان به شهر، تعداد شهرهای استان قزوین به ۲۸ شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 493865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.