اجرای ۲۱ عنوان برنامه در هفته فرهنگی سمنان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: ۲۱ عنوان برنامه در قالب گزیده‌ای از برنامه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی شهر در قالب هفته فرهنگی سمنان برگزار می‌شود تا آغاز جریانی نوین برای استقرار این موضوع در طول سال باشد.

محمودرضا دارایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ۲۱ عنوان برنامه در هفته فرهنگی سمنان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اجتماع شهروندان در این برنامه‌ها پیشگیری شده است همچنین سعی کرده‌ایم تا در نبود حضور فیزیکی شهروندان، با پوشش رسانه‌ای مناسب در سطح فضای مجازی، طیف وسیعی از مخاطبان جذب برنامه‌های هفته فرهنگی سمنان شوند.

وی در خصوص عناوین برنامه‌های هفته فرهنگی سمنان اظهار کرد: رونمایی از پوستر و تمبر ویژه هفته فرهنگی و برند «سمنان شهر باغ راه‌های ایرانی» و برگزاری شب شعر در اولین روز از هفته فرهنگی مصادف با سالروز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، رونق بخش برنامه‌های این هفته است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به نقش برجسته حوزه ایثار و شهادت در هفته فرهنگی سمنان، تصریح کرد: تجلیل از پدر _شهید مدافع حرم، عباس دانشگر" در امامزاده اشرف، تجلیل از "سیادت" جانباز دفاع مقدس در امامزاده یحیی و تجلیل از پیشکسوت حوزه دفاع مقدس "دهرویه" در پارک موزه دفاع مقدس از برنامه‌های هفته فرهنگی سمنان در این بخش است.

وی افزود: پیش از نوروز ۱۴۰۰ برنامه‌ای تحت عنوان یادگاری قرن در شهر سمنان برگزار شد که در آن کودکان سمنانی در جوار رودخانه نهالی برای استفاده آیندگان و نسل‌های بعدی غرس کردند که این حرکت ارزشمند بار دیگر در هفته فرهنگی سمنان در نقاط مختلف شهر تکرار خواهد شد.

دارایی خاطر نشان کرد: اجرای موسیقی سنتی به زبان سمنانی در محوطه شورای شهر، اجرای هفت تئاتر کوتاه ۹ دقیقه‌ای در فضای مجازی، اجرای «جشنواره ملی نقالی کودکان راه ابریشم» و مسابقه عکاسی «شهریاران» با محوریت شهر دوستدار کودک، برپایی جشنواره «سمنی نرگس»، برگزاری مسابقه «شوچَره» و مسابقات ورزشی بانوان از دیگر عناوین برنامه‌های هفته فرهنگی سمنان است.

وی از اجرای برنامه‌های ویژه و متنوع فرهنگی همزمان با برنامه «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» خبر داد و افزود: در این هفته با مشارکت و همیاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه تاریخی طاهری به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد شد و در همان روز کارگاه خوشنویسی توسط اساتید و هنرجویان تراز اول خوشنویسی سمنان برگزار می‌شود و ماحصل این کارگاه به کادر درمان و جامعه سلامت شهر سمنان اهدا خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان افزود: جشنواره ادبی «آهوی کومش»، رونمایی از نسخه دوم پوستر گردشگری «چل چلا»، انعقاد تفاهم نامه ین اداره اوقاف و شهرداری سمنان و تفاهم نامه دیگری مابین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری سمنان و سازمان جهاد کشاورزی، رویداد نقاشی دیواری یادبود فرهنگی در طول هفته توسط کودکان، برگزاری اولین دوره آموزشی حقوق اولیه کودک در کلینیک تخصصی کودک شهر سمنان، دیدار با امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان و رونمایی از کتب آموزشی به زبان سمنانی در مقاطع اول تا ششم ابتدایی در کتابخانه شهید علومی که آموزش آن توسط فرهیختگان و نویسندگان زبان سمنانی صورت خواهد گرفت، از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی است.

وی با اشاره به عشق و علاقه مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر اخلاق به مرد میدان، شهید سلیمانی گفت: نصب و رونمایی از المان به شکل انگشتر در جوار میدان امام علی (ع) شهر که نماد انگشتر شهید سلیمانی است، خاتمه بخش برنامه‌های هفته فرهنگی شهر سمنان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، هفته فرهنگی سمنان با مشارکت شهرداری، سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و سازمان‌های مردم نهاد شهر سمنان برگزار شده است.

کد خبر 493854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.