مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه در زمان ثبت‌نام نیستند

هیچ مدرسه دولتی مجاز به دریافت شهریه نیست و تنها مدارس غیر دولتی می‌توانند وجه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضوان حکیم‌زاده در خصوص این که برای ثبت‌نام دانش‌آموزان تنها مدارس غیردولتی مجاز به دریافت هزینه هستند، اظهار کرد: در زمان ثبت‌نام هیچ مدرسه دولتی مجاز به دریافت شهریه نیست و تنها مدارس غیردولتی می‌توانند وجه دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس آئین‌نامه‌ای که تنظیم شده، مدارس دولتی و مدارس غیردولتی هر کدام بر اساس ضوابط و آئین نامه‌های خود برای سال تحصیلی جدید اقدام به ثبت نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: به طور کلی هر گونه مشارکت برای تأمین هزینه‌های مدرسه داوطلبانه است و به هیچ وجه اجباری نیست، بنابراین دانش‌آموزان مدارس دولتی به هیچ عنوان مجبور نیستند وجهی برای ثبت نام بپردازند.

پرداخت هزینه کتاب و بیمه برای مدارس دولتی

حکیم‌زاده، اضافه کرد: دانش‌آموزان مدارس دولتی به جز هزینه کتاب‌ها و بیمه که به طور معمول می‌پردازند، موظف به پرداخت هزینه دیگری برای ثبت‌نام نیستند برای این که بتوانند مشارکت داوطلبانه هم داشته باشند باید بعد از شروع سال تحصیلی در صورت تمایل این همکاری و مشارکت را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: روند ثبت‌نام برای مدارس خاص دولت به همین شکل است و در هنگام ثبت‌نام به طور طبیعی دانش‌آموزان بر مبنای امتیاز آزمون انجام شده ثبت‌نام می‌شوند و بعد از شروع سال تحصیلی می‌توانند موارد پرداخت‌هایی که بر عهده دارند را انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در خصوص مدارس غیردولتی مطابق مصوباتی که شورای نظارت داشته است مدارس موظف هستند برای اطلاع‌رسانی خانواده‌ها میزان شهریه اصلی را در معرض دید آنها قرار دهند تا از مبلغ شهریه برای ثبت‌نام دانش‌آموز خود اطلاع داشته باشند، همچنین از طریق سامانه سازمان مشارکت‌ها می‌توانند هزینه ثبت‌نام را از دانش‌آموزان بر اساس دستورالعمل دریافت کنند.

کد خبر 493852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 44
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    32 1
    همه مدارس دولتی که برای امسال دارن پول میگیرن
  • علیرضا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    26 0
    سلام‌،بخداقسم‌معدل‌پسرم‌۲۰‌شده‌هرسال‌تمام‌معلماش‌بهش‌ امیددارن،امسال‌رفت‌پایه‌بالاتروقتی‌بردمش‌مدرسه‌ی‌محل‌خودمون‌که‌دولتی‌هم‌هست‌رئیس‌مدرسه‌پرونده‌راازپنجره‌پرت‌کرد‌تویصورتم‌وگفت‌باشه‌درس‌خون‌اگه‌۵۰۰هزارپول‌نده‌به‌مدرسه‌راهش‌نمبدم، اونوقت‌میگیدچرادانش‌آموزا‌ترک‌تحصیل‌میکنن،چرادروغ‌میگین، ازاینورمیگیدپول‌ندین‌ازاون‌ور‌میگیدپول‌بگیرید،بخداتوی‌تاریخ‌ تاهزاران‌سال‌ازشماهایادمیکنن،والسلام.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    29 0
    همه دروغ میگن همه مدارس دولتی هم پول میگیرن ومیگن کمک به مدرسه
  • سانیا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    16 0
    شما که این مطالب روگذاشتین! چطورآقای حاجی میرزایی تو تلویزیون اعلام کردن که مقدارشهریه ی مدارس دولتی رو تو یه سایت مشخص واسه هراستانی مشخص میکنیم. بااین اوصاف تکلیف چیه شهریه میدیم یانه؟؟؟
  • فروغ IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    17 1
    من پسرمو مدرسه دولتی ثبت نام کردم مبلغ ۲۰۰ هزار تومن ازم گرفتن ولی ی رسید ۵۰ هزار تومنی بهم دادن میخوام بدونم دلیلش چیه ایا مجاز ب دریافت چنین مبلغی هستن و چرا رسید ۵۰ تومنی در قبال دریافت ۲۰۰ هزار تومن؟؟؟لطفا رسیدگی کنید..ممنون
  • بهنام IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    15 1
    سلام لطفا با اولیا روراست باشید امروز رفتم برای ثبت نام کلاس دهم مدارس دولتی مبلغ هشتصد هزار تومان دریافت میکنن .هر کسی هم نداشته باشه بهانه میاورند وثبت نام نمیکنن .لطفا راهنمایی کنید.هنرستان امام علی شاهین شهر اصفهان
  • زهرا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    15 0
    همه دروغ میگن امروز ۶۰۰ هزار از من گرفتن برای دهم تازه پول کتاب وبیمه وبرگه آچار هم خودمون دادیم
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      13 0
      باید به کجا شکایت کنیم منه بازنشسته از کجا بیارم آخه جواب گو باش برای ثبت نام از منم ۶۰۰ هزینه خواستتند
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    3 0
    از من ۲ میلیون پول گرفتن واسه ثبت نام تا کارت نکشی خبری از ثبت نام نیست مدرسه هم دولتی
  • محرم رفیعی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 0
    پسرم کلاس دوم ابتدایی است تومدرسه دولتی هرماه ازما پول میگیرن کجا بایدگزارش بدیم باسپاس
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    یعنی چی آخه من همین الان از مدرسه اومدم بیرون سر پول ثبت نام نه کمک به مدرسه هزینه ثبت نام اونم چقد یک میلیون و سیصد مدرسه هفت تیر منطقه 18 کاملا دولتی جایی که مدیر میگه معلم هم درس نده باید بیای