رد صلاحیت نامزدهای انتخابات ضربات جبران ناپذیری به کشور می‌زند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای اصلاح‌طلب فعلی شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف به‌ویژه کلان‌شهرها، رد صلاحیت شده‌اند که این موضوع ضربات جبران ناپذیری به تمامی جامعه و کشور می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر، اظهار کرد: اکثریت قریب به اتفاق اعضای اصلاح‌طلب فعلی شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف به‌ویژه کلان‌شهرها، رد صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: سیاست‌های نظام مبتنی بر مشارکت حداکثری با حضور گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است که بارها از جانب رهبر معظم انقلاب اعلام شده و می‌شود اما در عمل شاهد هستیم که چنین نیست و این موضوع ضربات جبران ناپذیری به جامعه و کشور می‌زند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در هیأت اجرایی و نظارت شهرستان تمام اعضای یک جریان سیاسی کلانشهر اصفهان را به شکل کامل حذف می‌کنند و سپس در هیأت نظارت استان تعداد محدودی از افرادی که ناعادلانه رد صلاحیت شده بودند به چرخه انتخابات باز می‌گردند و مجدداً تعداد زیادی از افراد دارای صلاحیت را از حق قانونی خود محروم می‌کنند.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود فردی را بدون دلایل محکمه پسند از حقوق قانونی خود ازجمله حق انتخاب شدن و انتخاب کردن محروم کرد؟ بعد از انجام چنین رفتارهایی چه کسی می‌تواند باور کند که سیاسی و جناحی عمل نمی‌شود؟

زندآور با تاکید بر اینکه نتیجه این نوع اقدامات کاهش اعتماد و مشارکت عمومی خواهد بود، گفت: هیأت مرکزی انتخابات شوراها باید نشان دهد که در جایگاه نمایندگان مردم و ناظر بر بررسی صلاحیت افراد، نگهبان و مدافع قانون و حقوق مردم است و باید امروز که کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به مشارکت عمومی از جمله نمایندگان همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی دارد این روند خلاف قانون را اصلاح کند.

کد خبر 493848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.