شهرداری ۱۹۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان گفت: طلب شهرداری از عوارض دستگاه‌های دولتی به ۱۹۰ میلیارد تومان می‌رسد که ۱۷۰ میلیارد تومان آن در سامانه دولت به ثبت رسیده است و در واقع جزو بدهی‌های دولت به مدیریت شهری سمنان محسوب می‌شود.

علیرضا شربت‌دار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با افزایش فعالیت شهرداری سمنان با رویکرد محله محوری، برای پشتیبانی و تأمین مالی پروژه‌های عمرانی و دیگر فعالیت‌های شهرداری تمهیدات لازم پیش بینی شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به مفاد ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال ۱۳۴۷ که شهروندان را موظف به پرداخت عوارض می‌کند، گفت: پرداخت به موقع عوارض سالانه از سوی شهروندان می‌تواند شهرداری را در اجرای بهتر طرح‌های عمرانی و خدماتی کمک کند؛ در حال حاضر شهروندان سمنانی مشارکت ۱۵ درصدی در پرداخت عوارض نوسازی و ۳۰ درصد در پرداخت عوارض خودرو دارند که مطلوب نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: طلب شهرداری از عوارض دستگاه‌های دولتی به ۱۹۰ میلیارد تومان می‌رسد که ۱۷۰ میلیارد تومان آن در سامانه دولت به ثبت رسیده است و در واقع جزء بدهی‌های دولت به مدیریت شهری سمنان محسوب می‌شود.

وی افزود: پرداخت به موقع عوارض نوسازی شهروندان علاوه بر اینکه توان مالی شهرداری را افزایش می‌دهد به عمران و آبادانی و شکوفایی بیشتر شهر کمک خواهد کرد.

شربت‌دار تصریح کرد: تحقق درآمد پایدار در برخی مواقع شهرداری سمنان را با مشکل مواجه می‌کند به خصوص در زمانی که شیوع ویروس کرونا منابع درآمدی شهرداری را تحت تأثیر قرار داده است زیرا علاوه بر کاهش درآمد، افزایش هزینه‌های دیگر خدمات شهری مانند ضدعفونی معابر، تهیه ملزومات بهداشتی خاص مقابله با کرونا افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: از اقدامات مؤثر شهرداری سمنان برای کاهش هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری، برون‌سپاری برخی خدمات و واگذاری وظایف و کوچک‌سازی شهرداری بود که در این راستا با واگذاری بخشی از فعالیت‌های شهرداری به بخش خصوصی و همکاری با بخش خصوصی، درآمدزایی و کاهش هزینه‌های شهرداری را در پی داشت.

کد خبر 493829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.