آغاز عملیات به‌روزرسانی و نصب پلاک‌های پستی در شهر اصفهان

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از آغاز عملیات به‌روزرسانی، تهیه و نصب پلاک‌های پستی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان خبر داد.

سید حمید رضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان مبنا در فعالیت‌های شهری، ارائه خدمات به شهروندان به طور چشمگیری رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و خدمات شهر، وابسته به وجود و به‌کارگیری اطلاعات مکانی و توصیفی پلاک‌های پستی ساختمان‌ها است، افزود: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه، اداره پست استان اصفهان و نظارت سازمان زیباسازی، عملیات برداشت، به‌روزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری، کدهای‌پستی و بانک‌های اطلاعاتی مرتبط در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان آغاز شد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه ملی جی نف (GNAF) در اصفهان، ادامه داد: GNAF در حقیقت یک سیستم متمرکز نمایش اطلاعات موقعیت مکانی افراد شامل شهر و محله محل سکونت، پلاک و شماره واحد مسکونی و اطلاعات پیرامونی متعددی مثل معابر اطراف، انواع دسترسی‌ها، تعداد ساکنان ساختمان و میزان بهره‌مندی ساختمان از خدمات شهری مثل آب و برق است که با اجرای این پروژه، همه مکان‌ها با یک کد شناخته می‌شود و مردم از سردرگمی درباره آدرس‌دهی خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری سازمان فاوا عملیات برداشت، به‌روزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری و کدهای پستی اصفهان را در دستور کار قرار داده است، گفت: همزمان با آن، پروژه تهیه و نصب پلاک‌های جدید پستی از منطقه ۸ آغاز شده و مراحل عملیاتی سازی آن در سایر مناطق در حال انجام است.

ابطحی با اشاره به مزایای استفاده از پلاک‌های جدید، اظهار کرد: بارکدهای پستی (QR code) که حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری است دارای قابلیت به‌روزرسانی بوده و نیاز نبوددن تعویض فیزیکی پلاک نصب شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک، از جمله مزایای این پلاک‌های جدید است.

وی نمایش آدرس پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط با اسامی معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست را از جمله مزایای این پلاک‌های جدید برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر مزیت‌های بیان شده، پلاک‌های جدید در کلیه سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس دهی به شهروندان است قابل استفاده خواهد بود.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان افزود: این پروژه در سال‌های گذشته مطرح شده، اما به دلیل نبود برخی هماهنگی‌ها، اجرا نشده بود که با ورود سازمان فاوا قرار است در تمامی مناطق ۱۵ گانه اجرا شده و امیدواریم تا پایان سال جاری در هفت منطقه و مابقی در سال آینده به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: ایمیل ICT.Invest@isfahan.ir جهت دریافت پیشنهادها و طرح‌های صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت شهری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 493808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.