مهم‌ترین مولفه در ترویج نابرابری شهرهای آمریکایی

اگر چه رایگان بودن فضای پارک خودروها در اغلب شهرهای ایالات متحده آمریکا، مردم را به داشتن خودروهای شخصی ترغیب کرده است، اما همین عامل در بالا رفتن سایر هزینه‌ها نقش مهمی دارد و در نهایت نابرابری را در میان شهروندان ترویج داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مراکز تجاری سراسر ایالات متحده آمریکا از رایگان بودن فضای پارک مقابل فروشگاه‌هایشان به نفع خود استفاده کرده و محصولاتشان را با قیمتی بسیار بالاتر از سایر مراکز فروش به مشتری‌ها عرضه می‌کنند از سوی دیگر صاحب‌خانه‌ها نیز به ازای فضاهای پارک رایگان مقابل املاک خود، واحدهای مسکونی را با قیمتی بسیار نامعقول در اختیار مستأجران قرار می‌دهند که البته مردم هم چاره‌ای جز پذیرش این شرایط ندارند حتی افرادی نیز که از داشتن خودروی شخصی محروم هستند این وضعیت را تجربه می‌کنند و به علت رایگان بودن محل پارک خودروها در شهرها، مجبورند خانه‌ها را با میزان اجاره بیشتر و محصولات را با قیمت بسیار بالاتر خریداری کنند.

مهم‌ترین مولفه در ترویج نابرابری شهرهای آمریکایی

نتایج تحقیقات متعددی که در کلانشهر سیاتل، واقع در ایالت واشنگتن انجام شد نشان داد که وجود فضای پارک خودروها در آپارتمان‌ها منجر به افزایش تقریبی ۲۵۰ دلاری هزینه اجاره واحدهای مسکونی شده است. در شیکاگو فضای پارکینگ‌های آپارتمانی نه تنها رایگان نیست بلکه با هزینه بسیار بالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همین امر باعث شده، بسیاری از شهروندان توان مالی اجاره آن‌ها را نداشته باشند و این فضاها، در اغلب شب‌ها بدون استفاده باقی بماند. طبق نتیج تحقیقات انجام شده، در لس‌آنجلس استفاده حداقل از فضای پارک خودروها منجر به کاهش تقریبی ۱۳ درصدی تعداد واحدهای مسکونی در آپارتمان‌های جدید سراسر شهر شده و از سوی دیگر هزینه ساخت و سازها را تا دو برابر افزایش داده است.

مهم‌ترین مولفه در ترویج نابرابری شهرهای آمریکایی

بدیهی است که چنین تفاوت‌هایی منجر به ایجاد نابرابری بیشتر در بین مردم آمریکا شده است چرا که فقرا از توان مالی کافی برای اجاره مسکن با این شرایط یا حتی خرید محصولات سوپرمارکتی را ندارند. غم‌انگیزتر از همه اینکه این قشر از افراد آسیب‌پذیر از داشتن خودرو محروم هستند و در نتیجه هیچ سودی از رایگان بودن محل پارک وسایل حمل و نقل موتوری نمی‌برند و تنها معایب آن را تجربه می‌کنند. این افراد به ازای رایگان بودن محل پارک خودروها در مقابل فروشگاه‌ها با اینکه خودروی شخصی ندارند، اما باید هزینه بیشتری را صرف خرید از این مراکز تجاری کنند و در واقع سود کار خود را مشمول ثروتمندانی کنند که خودروهایشان را به طور رایگان در محل پارک وسایل نقلیه اطراف، از لطمه‌های و سرقت‌های احتمالی حفظ می‌کنند.

مهم‌ترین مولفه در ترویج نابرابری شهرهای آمریکایی

جالب است بدانید که رایگان بودن استفاده از پارکینگ‌ها در افزایش هزینه زمین بالای این مکان‌ها نیز تأثیر گذاشته است. در واقع در هر منظقه‌ای از شهرهای آمریکایی که پارکینگ‌ها به صورت رایگان در اختیار ساکنان قرار می‌گیرد، فضای بالای این پارکینگ‌ها با قیمتی بسیار بالاتر به مردم عرضه می‌شود. فضای بالایی پارکینگ‌ها برای اهداف مختلف نظیر احداث واحدهای مسکونی یا تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها افرادی با توانایی مالی بالا می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

صرف نظر از میزان رغبت مردم به استفاده از فضای پارک خودروها در یک شهر آمریکایی، مقررات خاصی برای هزینه‌های ساخت و ساز در اطراف آن‌ها وجود دارد که همین امر، نقش بسیار مؤثری در بروز نابرابری بین شهروندان آمریکایی ایفا کرده است. در واقع وجود همین پارکینگ‌های رایگان در اغلب نقاط ایالات متحده آمریکا، منجر به افزایش هزینه در سایر جنبه‌های زندگی شهری شده و در این بین، افرادی با توانایی مالی پایین بیشترین لطمه را متحمل شده‌اند. این در حالی است که وجود چنین پارکینگ‌هایی برای مردم این طبقه اغلب بی‌فایده است چرا که این افراد از داشتن وسایل حمل و نقل شخصی محروم هستند و به ازای استفاده نکردن از این فضاهای، هزینه‌های زیادی را در سایر بخش‌ها صرف می‌کنند.

مهم‌ترین مولفه در ترویج نابرابری شهرهای آمریکایی

کد خبر 493772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.