الجزیره خواستار حمایت سازمان‌ملل از خبرنگاران در مقابل حمله اسراییل شد

به دنبال حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به محل استقرار خبرنگاران در غزه، شبکه الجزیره قطر عصر شنبه در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست که از روزنامه نگاران حمایت کند.

به گزارش ایمنا، الجزیره همچنین تخریب دفتر رسانه‌ای خود در غزه توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تخریب دفتر ما توسط اسرائیل در تضاد با همه حقوق بین‌الملل و تمدن بشری است.

الجزیره افزود، مهلتی که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از حمله به برج "الجلاء" برای تخلیه آن داده بود بسیار اندک بود.

شبکه الجزیره اعلام کرد: رفتار وحشیانه اسرائیل سلامتی روزنامه‌نگاران ما را هدف قرار داده است و با این کار مانع آشکار شدن حقیقت [جنایت‌های آن] می‌شود.

این شبکه قطری رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل این اقدامات اعلام کرد و افزود: اقدامات حقوقی مقتضی را [برای پیگیری این حمله] انجام خواهد داد.

الجزیره با وجود تخریب دفتر خود در غزه به بینندگان خود وعده داد که حقایق جاری در غزه و اراضی فلسطینی را برملا خواهد کرد و اخبار این مناطق را پوشش می‌دهد.

براساس این بیانیه، این اقدام اسرائیل برای ساکت کردن رسانه‌های آزاد برای سرپوش گذاشتن حقیقتی است که علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه در اقدامی جنایتکارانه و برخلاف قوانین بین‌المللی و به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، «برج الجلاء» در غزه را که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، برج الجلا مرکز استقرار خبرنگاران خارجی در غزه توسط هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد، به شهادت رسانده است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز اقدام به پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی کرده و صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 493711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.