۶ هزار معلم در استان اصفهان امسال شرایط بازنشستگی دارند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: قریب به شش هزار نفر در آموزش وپرورش استان شرایط بازنشسته شدن دارند و خروج این تعداد بازنشسته از چرخه آموزش مشکلات را مضاعف می‌کند و تلاش می شود که با راضی نگه داشتن تعدادی از معلمان بازنشسته آنها در سال تحصیلی جدید همچنان به کار خود ادامه دهند.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت کمبود معلم در استان، اظهار کرد: امسال با تعداد زیاد بازنشستگی همکاران روبه‌رو هستیم که سال‌های گذشته این افراد به سن بازنشستگی رسیده بودند ولی با اصرار و اعلام نیاز آموزش و پرورش به کار ادامه دادند و امسال می‌خواهند از چرخه آموزش و پرورش خارج شوند.

یک سوم آمار بازنشسته‌ها جذب می‌شوند

وی با بیان اینکه امسال سهمیه استخدام معلم در استان داریم، اضافه کرد: تعداد زیادی معلم بازنشسته برای سال تحصیلی جدید از چرخه آموزش و پرورش خارج می‌شوند که این اتفاق بر مشکلات سال‌های گذشته این سازمان می‌افزاید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: امسال سهمیه جذب معلم در استان داریم اما پاسخگوی جایگزینی این تعداد نیروی بازنشسته نیست و شاید معادل تنها یک سوم تعداد افرادی که بازنشسته می‌شوند، جذب معلمان جدید را در آموزش و پرورش داشته باشیم.

کمبود نیروی انسانی و ادامه فعالیت معلمان بازنشسته

ناظم‌زاده خاطرنشان کرد: قریب به شش هزار نفر در آموزش وپرورش استان شرایط بازنشسته شدن دارند و خروج این تعداد بازنشسته از چرخه آموزش مشکلات را مضاعف می‌کند و تلاش می شود که با راضی نگه داشتن تعدادی از معلمان بازنشسته آنها در سال تحصیلی جدید همچنان به کار خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: در حوزه آموزش به جهت کمبود نیروی انسانی، می‌توانیم از معلمان بازنشسته، درخواست داشته باشیم تا در صورت تمایل و برای جبران کسری نیروی آموزش و پرورش همچنان به کار خود ادامه دهند و خوشبختانه در حوزه مربیان پرورشی در مدارس با کاهش نیرو مواجه نبودیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، درباره وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی در مدارس، گفت: امسال بیش از سه هزار نفر نیروی خرید خدمات آموزشی در مدارس استان فعال بودند و برای سال تحصیلی آینده هم همین تعداد نیرو به کار گرفته می‌شوند و در بخش نیروهای خرید خدمات آموزشی جذب نیروی جدید و اضافه شدن به نیروهای قبلی را امسال نخواهیم داشت.

کد خبر 493695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.