درگیری ۲ برادر منجر به قتل شد

انهدام باند کیف قاپی، کشف کالای قاچاق، کشف موادمخدر، قتل خانوادگی، دستگیری ۸۶ متهم، به دام افتادن سارق مسلح و رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سه سارق کیف قاپ با تلاش مأموران پلیس خبر داد و گفت: اعضای باند به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

علیرضا دلیری گفت: پس از وقوع چند فقره کیف قاپی توسط سرنشینان یک دستگاه سواری پراید در سطح شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در یک عملیات پلیسی موفق به شناسایی یک نفر از سارقان شده و وی را در شهرک پردیس دستگیر کردند.

دلیری افزود: مأموران در ادامه و با انجام کارهای اطلاعاتی مخفیگاه دو همدست دیگر وی را در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و نسبت به دستگیری آنها نیز اقدام کردند.

رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت شامل ۱۰ مورد کیف قاپی و پنج مورد موبایل قاپی اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان چهار دستگاه موبایل مسروقه و یک تیغه شمشیر کشف و خودروی آنها نیز توقیف شد، از معرفی آنها به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی کنگاور از کشف دو محموله قاچاق شامل لوازم آرایشی و سویا به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

عنایت فلاحی گفت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه و پلیس آگاهی شهرستان در عملیات‌هایی جداگانه موفق به توقیف دو دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق شدند.

وی ادامه داد: مأموران پس از توقیف خودروها نسبت به بازرسی آن‌ها اقدام و در نتیجه ۱۵ تن سویا و پنج هزار عدد لوازم آرایشی قاچاق کشف کردند.

فلاحی با بیان اینکه ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال می‌رسد، از دستگیری دو نفر و معرفی آنها به دستگاه قضائی خبر داد.

کشف و ضبط بیش از نیم تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۵۷۳ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک در عملیات مشترک با پلیس استان سیستان و بلوچستان از یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز کشف شد.

عبدالله حسنی اظهار کرد: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در اقدام گسترده اطلاعاتی خود دریافتند یکی از قاچاقچیان جنوب کشور با تحویل محموله‌ای سنگین قصد انتقال و جابجایی آن به داخل کشور را دارد.

وی ادامه داد: در اطلاعات به دست آمده مشخص شد قاچاقچی سابقه‌دار قصد دارد محموله مواد مخدر را به صورت مسلحانه به یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان منتقل کند.

وی با اشاره به تعامل مؤثر و هماهنگی‌های لازم مأموران انتظامی دو استان سمنان و سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: پس از شناسایی دقیق مسیر تردد محموله، محور مواصلاتی مورد نظر زیر کنترل محسوس و نامحسوس پلیس درآمد.

درگیری خانوادگی منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شازند افزود: در پی قتل مردی ۳۵ ساله در یکی از روستاهای شهرستان شازند گزارش شد و موضوع برای بررسی به صورت تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

عبدالرضا جودکی خاطرنشان کرد: با حضور پلیس در محل درگیری و در تحقیقات اولیه مشخص شد، دو برادر با یکدیگر درگیر شده‌اند که یکی از آنها با ضربات چاقو به قتل رسیده و برادر ضارب نیز از محل متواری شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند ادامه داد: قاتل پس از گذشت ساعتی توسط پلیس دستگیر و به قتل برادر خود اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیس، در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارسال شد.

دستگیری ۸۶ متهم طی ۵ روز

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۸۶ متهم در اجرای طرح پنج روزه ظفر در شهرستان‌های شازند و آشتیان شناسایی و دستگیر شدند.

شهرام امیریان افزود: با اجرای این طرح، ۱۰ منطقه در این شهرستان‌ها پاکسازی شد و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعمال قانون دو هزار و ۸۶۲ دستگاه انواع وسایل نقلیه، کشف ۲۲ فقره سرقت، کشف یک میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال انواع کالای قاچاق و کشف یک کیلو و ۱۹۳ گرم انواع مواد مخدر از دیگر توفیقات اجرای این طرح در شهرستاهای شازند و آشتیان است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: مهم‌ترین هدف اجرای طرح ظفر، ارتقای امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت روانی افراد جامعه است

سارق مسلح با اقتدار پلیس زمین‌گیر شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند مسلحانه سرقت و دستگیری یکی از سارقان در شهر کرمانشاه با اقتدار مأموران پلیس آگاهی خبر داد.

علی‌اکبر جاویدان اظهار کرد: پس از اعلام شکایت چندین شهروند بخصوص بانوان که در یک تاکسی مورد سرقت و زورگیری مسلحانه قرار گرفته بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد تاکسی مورد نظر سرقتی است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از مشاهده تاکسی سرقتی مأموران به تعقیب آن پرداخته و ۲ سارق درون خودرو نیز با بی‌توجهی به اخطارهای مکرر پلیس، شروع به تیراندازی به سمت آنها کردند و به دنبال این اقدام و پس از توقیف تاکسی، سارقان از فرصت پیش آمده استفاده و با ربودن یک دستگاه خودرو تیبا مجدداً اقدام به فرار کردند اما در نهایت و با شجاعت و اقتدار پلیس، این خودرو نیز توقیف و سردسته باند دستگیر شد.

وی با اشاره به متواری شدن دیگر سارق مسلح، گفت: فرد دستگیر شده تاکنون به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت با تهدید سلاح گرم از شهروندان بخصوص بانوان در شهر کرمانشاه اعتراف کرده است.

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار

رئیس شوراهای حل اختلاف یزد گفت: در راستای عمل به سنت حسنه گذشت و با تلاش اعضای این نهاد مستقر در زندان، یک محکوم به قصاص نفس با اخذ رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

محمدرضا حداد افزود: با پیگیری و تلاش کارکنان شورای حل اختلاف در اقدامی خداپسندانه، اولیای دم از اجرای حکم زندانی محکوم به قصاص نفس گذشت کردند.

وی ادامه داد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و از سنت‌های حسنه است که در شرع مقدس اسلام و مقررات ما بر آن تاکید داشته و دارد.‌

کد خبر 493686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.