۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
اعمال محدودیت کرونایی ۲+۲ در استونی

کلاسهای دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی بزرگسالان استونی تا پایان سال تحصیلی به صورت دورکاری برگزار می‌شود و مقررات سختگیرانه‌ای برای سایر فعالیت‌های خارج از منزل اعمال خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت استونی به منظور حفظ مردم کشور از موج سوم انتشار ویروس کرونا، قانون ۲+۲ را اعمال کرد که بر اساس آن، مردم تنها در گروه‌های دو نفره، آن هم با رعایت فاصله دو متری از یکدیگر می‌توانند تعاملی اجتماعی داشته باشند؛ البته این قانون تنها در فضاهای بسته اجباری است و استفاده از ماسک و رعایت فاصله معین از دیگران در فضاهای باز، صرف نظر از تعداد افراد کفایت می‌کند. مقامات استونی هدف خود از نادیده گرفتن قانون ۲+۲ در فضاهای باز را، میزان احتمال بسیار پایین انتقال ویروس کرونا در چنین فضاهایی اعلام و ادعا کرده‌اند مردم می‌توانند در خارج از منزل با تعداد افراد بیشتری تعامل داشته باشند مشروط بر اینکه ماسک استفاده کنند.

دولت استونی اعلام کرده است که تا پایان سال تحصیلی تمام دانشگاه‌های سراسر کشور بسته خواهد بود این در حالی است که از اواسط ماه مه، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی باید در کلاس‌های درسی خود حضور فیزیکی پیدا کنند. علت اصلی اتخاذ این تصمیم از سوی دولت استونی، نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹ در قشرهای مختلف با سنین متفاوت در سراسر کشور بوده است. گزارش‌ها حاکی است که اغلب افراد آلوده به ویروس کرونای کشور را جوانان و بزرگسالان تشکیل می‌دهند به همین دلیل، اعمال مقررات سختگیرانه بر این گروه سنی، بیش از سایر مردم جامعه خواهد بود به این امید که موج سوم شیوع بیماری کووید -۱۹ با موفقیت مهار شده و سپس واکسن کرونا بین همگان توزیع شود.

جالب است بدانید که اغلب جشنواره‌ها و مراسم دانشگاهی نظیر جشن فارغ‌التحصیلی در سراسر کشور برگزار می‌شود که البته، محدودیت‌های خاصی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اعمال محدودیت کرونایی ۲+۲ در استونی

کد خبر 493652

برچسب‌ها