آغاز عملیات پارک دو هکتاری باغ ایرانی در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک دو هکتاری به سبک باغ ایرانی و محوطه پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر سنندج خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار مترمربع فضای سبز و گل کاری در حال احداث است.

به گزارش ایمنا، آسوز شعبانی در این باره اظهار کرد: نصب بزرگترین کشور تحت عنوان پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در دامنه پارک جنگلی آبیدر و همچنین عملیات احداث پارک دو هکتاری موسوم به باغ ایرانی در سال گذشته آغاز شد.

وی اظهار کرد: عملیات محوطه‌سازی این دو طرح توسط سازمان عمران شهرداری در حال اجرا است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث فضای سبز پارک دو هکتاری موسوم به باغ ایرانی و محوطه پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در سنندج خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار مترمربع فضای سبز و گل کاری در این محدوده احداث می‌شود.

شعبانی افزود: برای اجرای عملیات احداث فضای سبز از گونه‌های مختص به باغ ایرانی شامل چنار، سرو شیراز، کاج، ژینگوا، یاس امین الدوله، کاج موگو، بید مجنون، یاس پروین، کاج ستاره‌ای و… استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث آبنما و استفاده از گونه‌های سایه‌انداز و مقاوم در مقابل باد با توجه به سطح ارتفاع و مقاوم در برابر کم آبی و گونه‌های بومی شامل افرا، زبان گنجشک، ارغوان و… برای اجرای عملیات فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: پس از اتمام عملیات احداث فضای سبز نسبت به نصب مبلمان پارکی در محدوده این دو طرح اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: دور تا دور محوطه پارک دو هکتاری باغ ایرانی با استفاده از نسترن، آبشار طلایی و گل‌های فصلی و… آراسته خواهد شد.

منبع: شبستان

کد خبر 493646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.