احداث منطقه کربن صفر در محله متروکه آلمانی

برمرهافن، بندری در شمال غربی کشور آلمان و در استان برمن، میزبان محله جدید و اعجاب‌انگیزی خواهد بود که قرار است در محل یک کارخانه کشتی‌سازی قدیمی احداث شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برمرهافن از شهرهای شلوغ و پرتردد آلمان به حساب می‌آید و هر روزه میزبان تاجران بسیاری است که برای سرمایه‌گذاری به این شهر بندری سفر می‌کنند در نتیجه، مراکز تجاری سراسر شهر را فرا گرفته و فرصت آرامش شهروندان اندک شده است از سوی دیگر، سازه‌های قدیمی و متروکه در گوشه و کنار شهر قرار گرفته که به مدت چندین دهه و حتی بیشتر، بدون استفاده باقی مانده است. در همین راستا، مدیران شهر در نظر دارند به منظور سازگار سازی فضاهای شهری و فراهم کردن آرامش بیشتر برای ساکنانش، با کمک طراحان برجسته کشور از این فضاها بیشترین بهره را ببرند.

به زودی منطقه‌ای بسیار زیبا و به سبکی کاملاً مدرن، در محل یکی از کارخانه‌های کشتی‌سازی متروکه شهر احداث خواهد شد و پیشینه غنی بنادر آلمان را برای مردم زنده خواهد کرد. این منطقه متروکه، فضایی ۱۱۰ هکتاری را در بر گرفته و به مدت بیش از ۱۵ سال بدون استفاده باقی مانده است. برنامه‌ریزان برمرهافن قصد دارند محله‌ای بسیار پویا با پوشش کاملاً سبز در آن ایجاد کنند تا مردم بتوانند در زمان فراغت خود، از شلوغی‌های شهر به این منطقه دنج پناه ببرند.

منطقه اعجاب‌برانگیز جدید برمرهافن تلفیقی از فضاهای سبز، زمین‌های بازی، پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری خواهد بود بنابراین تمام افراد با هر سن و نیازی را به سمت خود جذب خواهد کرد. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری منطقه به گونه‌ای طراحی خواهد شد که امکان تردد بین این منطقه مدرن با تمام نقاط شهر را فراهم می‌آورد.

علاوه بر این، خانه‌های جدیدی در این منطقه احداث می‌شود که امکان سکونت بیش از ۶ هزار نفر را فراهم می‌آورد. مقامات شهر ادعا کرده‌اند که این خانه‌ها با قیمت بسیار مناسب در اختیار افراد علاقمند قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که انتشار کربن و دیگر گازهای آلاینده در این منطقه، صفر خواهد بود.

احداث منطقه کربن صفر در محله متروکه آلمانی

کد خبر 493630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.