شهرداری کرج آماده مرمت کامل کاخ تاریخی مروارید است

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از آمادگی مدیریت شهری کرج برای مرمت کامل کاخ تاریخی مروارید در مهرشهر این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: عملیات نورپردازی، ساماندهی و بهسازی ساختمان‌های همجوار، آسفالت و زیرسازی معابر، رنگ‌آمیزی و عملیات گسترده باغبانی شامل گل‌کاری‌های گل‌های فصلی و بهاره مرتب‌سازی، بازپیرایی و جوان‌سازی درختان، کود دهی، کاشت و سَر زنی چمن تعمیر و تعویض تأسیسات آبیاری و پمپ‌های آب این مجموعه تاریخی طی ماه‌های اخیر تاکنون توسط شهرداری کرج انجام شده است.

وی افزود: عملیات عایق‌بندی دریاچه کاخ تاریخی مروارید با پوشش ژئوممبران و تعویض تأسیسات آبیاری و پمپ‌های آب انجام شده که این دریاچه در برابر نور آفتاب، یخ‌زدگی و عوامل بیولوژیکی به پایان رسیده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به کاشت گل‌های فصلی در کاخ مروارید، تصریح کرد: بیش از شش هزار گلدان گل اطلسی و شمعدانی و هشت هزار مترمربع چمن نشایی در محوطه کاخ تاریخی مروارید نصب و انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی و نهادها بتوانیم مجموعه کاخ تاریخی مروارید را به عنوان یک اثر تاریخی به طور کامل مرمت و بازسازی کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 493564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.