آبگرفتگی محور قدیم کاشان به نطنز/ گرفتاری ۵۴ خودرو در سیلاب و طوفان روز گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص بارش‌ها، سیلاب‌ها، اختلال در ترددها و آمار خودروها و افراد گرفتار در سیلاب توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بارش‌ها و بروز سیلاب در استان در دو روز گذشته، اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران در مناطق شمال و شرق استان در شب گذشته باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و آبراه‌های فصلی در شهرستان‌های کاشان، نطنز، نائین، اردستان و شاهین‌شهر شد.

وی ادامه داد: محورهای جاده‌ای به خصوص محور قدیم کاشان به نطنز و زیرگذرهای این محور دچار آبگرفتگی شد که کندی و اختلال در تردد خودروهای عبوری را به همراه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش جرقویه علیا و نصرآباد اصفهان نیز به علت سیلابی شدن مسیل‌ها چند خانوار عشایر حیدرآباد جرقویه در معرض سیل قرار گرفته و خودروهای آن‌ها دچار خسارت شد که با اعزام تیم‌های امدادی شهرداری نصرآباد و هلال‌احمر به خانواده‌ها و دام‌های آن‌ها امدادرسانی شد و به محل امن منتقل شدند.

فعالیت ۱۲۰ تیم امدادی برای امدادرسانی به حوادث جوی

وی با اشاره به فعال شدن کانون‌های گرد و غبار، افزود: تندبادهای شدید در منطقه کاشان، نطنز، نائین و اردستان باعث خیزش گرد و غبار و فعال شدن کانون‌های گرد و خاک شد که شدت آن در منطقه کاشان، آزاد راه قم به کاشان و نطنز بسیار چشمگیر بود و باعث حرکت توده عظیم گرد و خاک و کاهش وسیع میدان دید و ایجاد اختلال در تردد خودروها و حتی توقف بسیاری از خودروها شد.

شیشه فروش در خصوص امدادرسانی به خودروها و افراد گرفتار در حوادث جوی ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: در این مدت با فعالیت ۱۲۰ تیم امدادی. راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال‌احمر و شهرداری‌ها به ۵۴ خودرو و ۲۴ نفر گرفتار در سیلاب و طوفان در محورهای جاده‌ای، کوهستانی، کویر و نقاط سکونتگاهی امدادرسانی شد و ۲۰ مورد اسکان گرفتاران در آبگرفتگی و طوفان انجام شد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته برای ۱۳ مکان عمومی و زیرگذر تخلیه آب انجام گرفت، این سامانه جوی تا امشب با شدت در نوار غرب و جنوب استان فعال است.

کد خبر 493534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.