قیمت طلا و سکه تغییر چندانی نمی‌کند

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افزایش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز ابتدای هفته گذشته گفت: با توجه به اینکه قیمت ارز تحت تأثیر مذاکرات برجامی است، فعلاً به نظر می‌رسد قیمت دلار در همین محدوده در هفته جاری باقی بماند بنابراین قیمت سکه و طلا افزایش قابل توجهی نخواهد داشت.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از روز دوشنبه هفته گذشته نرخ ارز افزایشی شد این در حالی است که تا پیش از آن انس جهانی طلا در حال افزایش بوده که از روز سه شنبه روند آن نیز کاهشی شد. کاهش انس جهانی همزمان با افزایش قیمت ارز همراه بود.

وی افزود: از طرفی پس از سه هفته تعطیل بودن واحدهای صنفی، با شروع داد و ستدها تقاضا برای خرید مصنوعات طلا افزایش یافت که بخشی از علت افزایش قیمت آن است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش تقاضا همچنین منجر به افزایش حباب سکه شد این در حالی است که قیمت طلا نیز با توجه به افزایش انس جهانی و قیمت ارز در حال افزایش است، این سه عامل افزایش قیمت طلا و سکه را به همراه داشته و در حال حاضر نیز داد و ستدها بر این اساس آن صورت می‌گیرد به طوری که شاهد افزایش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز ابتدای هفته گذشته بودیم.

کشتی آرای با بیان اینکه این افزایش قیمت سکه نیز ناشی از افزایش قیمت ارز و تقاضا بوده است و با توجه به اینکه قیمت ارز تحت تأثیر مذاکرات برجامی است، فعلاً به نظر می‌رسد قیمت دلار در همین محدوده در هفته جاری باقی بماند و افزایش قابل توجهی نداشته باشد.

به گزارش ایمنا، نرخ طلا و سکه در بازه زمانی یک هفته‌ای بیش از هفت درصد کاهش یافته و سپس مجدداً به نرخ‌های پیشین خود بازگشت به طوری که اکنون هر گرم طلا ۱۸ عیار ۹,۶۸۵,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا ۱,۸۴۱.۵۷ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی ۹۹,۲۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی ۹۹,۰۰۹,۰۰۰‬ ریال، هر عدد نیم سکه ۵۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ رسیده است.

کد خبر 493505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.