ارتقای شاخص‌‎های مطالعه در بین شهروندان بافرانی

شهردار بافران با بیان اینکه همکاری و تعامل کتابخانه‌ها با شهرداری سبب توسعه فرهنگی می‌شود، گفت: این دو نهاد می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مشترک به ارتقای شاخص‌‎های مطالعه در این شهر فرهنگی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد دهقانی در بازدید از کتابخانه نیستانی بافران که به همراه مدیرکل حراست حوزه هنری استان اصفهان انجام شد، اظهار کرد: شهرداری تلاش می‌کند با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچنین حمایت از نهادهای متولی فرهنگ در راستای توسعه این شهر گام‌های اساسی بردارد.

وی از نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان به عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: یکی از راه‌های مؤثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع، توجه ویژه به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه است.

شهردار بافران ضمن تقدیر از فعالیت‌های کتابخانه عمومی نیستانی بافران، اشاعه و پخش اخبار این فعالیت‌ها در فضای مجازی را خواستار شد و تاکید کرد: ارتقای شاخص‌های مطالعه از نیازهای ضروری کشور است و همه باید از نهادهایی که در این راستا فعالیت دارند حمایت کنند.

در این بازدید «یعقوب محمدی» مسئول کتابخانه نیستانی شهر بافران اظهار کرد: تعامل شهرداری با فرهنگسرای نیستانی از نقاط قوت ارتباطی شهرداری است.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای نیستانی بافران در سال ۱۳۸۴ و به همت جمعی از خیران محلی ساخته شده و افتتاح شده است، تصریح کرد: کتابخانه عمومی نیستانی در طبقه زیرزمین این مجموعه دارای بیش از ۱۴ هزار نسخه کتاب و حدود ۶۰۰ عضو فعال است.

در ادامه «حجت‌الله یوسلیانی» مدیر حراست حوزه هنری استان اصفهان تشویق جوانان و نوجوانان به تحقیق درباره دفاع مقدس و حواشی جنگ را از توفیقات حوزه هنری دانست و از کتابداران درخواست کرد: در این امر کوشا باشند و در جهت آشنایی و تبیین اصول دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان قدم بردارند.

کد خبر 493503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.