تشویق سرمایه‌گذاران به احداث هتل در اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: اصفهان در زمینه برخورداری از هتل و محل اسکان مناسب بسیار فقیر است از این رو در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تاکید شده که در زمینه ساخت و ساز و اختصاص زمین برای ساخت هتل‌های چهار ستاره به بالا اقدام شود.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه گردشگری در اصفهان گسترش امکان اسکان برای گردشگران است. در این راستا تعیین بسته‌های تشویقی و تدوین قوانین که ساخت هتل در اصفهان را برای سرمایه‌گذاران ارزان تمام کند مدنظر قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان دیگر مؤلفه مهم برای جلب رضایت گردشگران اصفهان را ارائه خدمات تفریحی مناسب دانست و افزود: بر این اساس استفاده از تمام فضاهای تفریحی در اختیار شهرداری همچون پارک ناژوان، آکواریوم و شهر رویاها برای گردشگران مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ سعی شده اقتصاد گردشگری و مشاغل مرتبط با گردشگری نیز مدنظر قرار گیرد و برای تقویت آنها تلاش شود.

صادقیان تصریح کرد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ تاکید شده در تمام حوزه‌هایی که بخش خصوصی توانمند وارد شده و خدمات مورد نظر گردشگران را ارائه کرده، شهرداری ورود نکند و بخش خصوصی را تقویت کند.

وی با اشاره به احیای محورهای تاریخی و گردشگری اصفهان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت غنی اماکن و آثار تاریخی اصفهان که از موارد استثنایی در دنیا به شمار می‌آید، فرصت دیگری برای جذب گردشگر در این شهر است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: طبق برنامه اصفهان ۱۴۰۵ باید از تمامی ظرفیت‌ها در راستای جذب گردشگر استفاده شود که در این راستا احیای محورهای گردشگری از مهمترین محورهای برنامه است از این رو علاوه بر بازسازی خانه‌های تاریخی موجود در این محورها، بازسازی مسیر محور گردشگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز مدنظر قرار گرفته و به عبارتی علاوه بر نگاه کالبدی به شهر و محورهای گردشگری نگاه رویدادی نیز به این محورها انجام شده است.

وی با بیان اینکه سعی شده احیای محور با دو رویکرد کالبدی و فرهنگی انجام شود، افزود: بازسازی خانه‌های تاریخی و قدیمی که اصفهان همچون شهرهای یزد و کاشان در این زمینه پیشگام بوده است و این بار باید هدف توسعه گردشگری تا سال ۱۴۰۵ به صورت جدی محقق شود.

کد خبر 493484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.