محبوبیت گردشگری حومه‌ها در دوران کرونا

محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع کرونا بر سفرهای بین‌المللی، گردشگران سراسر دنیا را به بازدید از جاذبه‌های پیرامون خود سوق داد در پی این رویداد، مناطق مختلف دنیا به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور کانادا از مناطقی بود که طی دوران کرونا و محدودیت‌های  اعمال شده بر ترددهای بین‌المللی، سریع تحت تأثیر قرار گرفت به طوری که در همان ماه مارس ۲۰۲۰، بیش از ۶۱۴ هزار کاهش سفر به این کشور مشاهده شد. کاهش تردد به این کشور تدریجاً رو به افزایش نهاد و در مدت زمانی بسیار کوتاه به ۹۲ درصد رسید و چنین تصور می‌شود که همچنان بهبود چشمگیری نیافته است. این در حالی بود که همزمان با کاهش سفرهای خارجی، بیش از ۲۰ میلیون سفر به شهرهای دیدنی داخل کشور صورت گرفت که به جرأت می‌توان ادعا کرد این آمار در طول تاریخ کانادا، آن هم ظرف مدت تنها چند ماه بی‌سابقه بوده است در همین راستا مقامات ملی و محلی تلاش کردند صنعت گردشگری داخلی را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و مانع از کاهش آمار بازدید کنندگان اهل خود کانادا در شهرهای دیدنی کشور شوند.

محبوبیت گردشگری حومه‌ها در دوران کرونا

نقش کاهش گردشگری بین‌المللی در رغبت مردم به بازدید از جاذبه‌های محلی

گزارش‌ها حاکی است که طی یک سال گذشته، اشتیاق مردم کانادا به بازدید از جاذبه‌های داخل کشور، به طور باور نکردنی افزایش یافته که بسیاری از منتقدان این رویداد را به محدودیت‌های اعمال شده بر سفرهای بین‌المللی نسبت داده‌اند. آمار نشان می‌دهد که هزینه‌های گردشگری از ۴. ۷۸ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۷. ۹۲ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته که البته بیش از ۹۰ درصد آن نتیجه رغبت مردم به انجام سفرهای داخلی بوده است.

البته گردشگری در تمام شهرهای کانادا به طور برابر افزایش نیافته است بلکه بازدید از کلان‌شهرهایی نظیر تورنتو، ونکوور و مونترال کمتر از سایر نقاط کشور صورت گرفته است. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سهیم در نبود رغبت زیاد مردم به بازدید از این کلانشهرها، موقعیت جغرافیایی آن‌ها بوده که امکان تردد به این شهرها را طی دوران کرونا برای مردم مشکل ساخته است.

محبوبیت گردشگری حومه‌ها در دوران کرونا

وضعیت گردشگری در کلانشهرهای کانادایی نسبت به مقاصد منطقه‌ای

گزارشات حاکی است که مردم کانادا طی دوران کرونا، بازدید از جاذبه‌های اطراف خود را مقدم بر سفر به کلانشهرهای کشور دانسته‌اند در واقع شهرهای بزرگ کانادایی که همیشه مقاصد مهم و محبوب گردشگری کشور به حساب می‌آمد، طی دوران کرونا با کاهش باور نکردنی آمار بازدید کنندگان داخلی و خارجی مواجه شده و حتی برگزاری رویدادها و مراسم مختلف نتوانسته افراد بسیاری را به سفر در این شهرها جذب کند.

به عنوان مثال، لغو سفرهای گردشگری تورنتو در سال ۲۰۲۰ منجر به کاهش هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون درآمد از طریق رویدادها و جشنواره‌ها در این شهر شد و کاهش ۹۴ درصدی گردشگری در مونترال نیز، میزان درآمد هتل‌ها را نسبت به سال‌های گذشته به حداقل رساند. در کلانشهر اوتاوا، پایتخت و چهارمین شهر بزرگ کانادا نیز تعداد مهمانان هتل‌های سراسر شهر به میزان ۷۰ درصد با کاهش مواجه بود و بخش گردشگری نیز نسبت به سال قبل، نیمی از درآمد خود را از دست داد.

محبوبیت گردشگری حومه‌ها در دوران کرونا

چیزی که در این دوران باعث شگفتی همگان شد افزایش درآمد شهرهای کوچک کانادا بود که طی قرنطینه‌های کرونایی، بیشترین مهمان را به سمت خود جذب می‌کرد در واقع مردم علاقمند به گردشگری، طی محدودیت‌های کرونایی تمایل داشتند به مناطقی با بیشترین فضای سبز و کم‌ترین تراکم جمعیتی سفر کنند که همین امر باعث افزایش قابل توجه درآمد در شهرهای میزبان شد البته در بین این شهرها نیز، میزان مهمان‌پذیری و درآمد نیز متغیر بود و مناطقی با خدمات بیشتر و ظرفیت کافی، بیشترین تعداد مسافر را به سمت خود جذب کرد.

به عنوان مثال، شهر کوچک برومون، واقع در استان کبک و پارک ملی روژ در استان انتاریو که هر دو میزبان رویدادها و جشنواره‌ای تابستانی و زمستانی بی‌شماری است بیشترین تعداد گردشگر را از داخل این کشور به سمت خود جذب کرد. مقامات محلی نیز برای سازگار سازی هر چه بیشتر با جمعیت مسافران، به سرعت وارد عمل شده و اقدامات کارآمدی در این زمینه انجام دادند.

محبوبیت گردشگری حومه‌ها در دوران کرونا

جالب است بدانید که شرایط گردشگری طی دوران شیوع بیماری کووید -۱۹، در بسیاری از کشورهای دیگر جهان نیز به کانادا بسیار شبیه بوده و جبران رکود صنعت گردشگری، از طریق شهرهای کوچک آن‌ها صورت گرفته است. به عنوان مثال مردم علاقمند به گردشگری در کشورهای فرانسه، بلژیک و سوئیس تلاش کردند جاذبه‌های کمتر دیده شده شهرهای کوچک را کشف کنند و به سفر در این مناطق بپردازند.
 

کد خبر 493469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.