پوتین: درگیری فلسطین و اسرائیل به زیان منافع روسیه است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد: درگیری فلسطین و اسرائیل به طور مستقیم بر منافع امنیتی ما تأثیر می گذارد و به زیان روسیه است.

به گزارش ایمنا، پوتین روز جمعه در نشست با اعضای شورای امنیت این کشور دستور داد در مورد تشدید درگیری بین اسرائیل و فلسطین آخرین گزارش‌ها را به وی دهند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار مجازی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بر حل مساله فلسطین و با محوریت سازمان ملل تاکید کرد.

مازیا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو با همه بازیگران خارجی مربوطه برای توقف مناقشه اسرائیل و فلسطین در تماس است.

زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی گفت: روسیه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت و شرکت کننده گروه چهار صلح خاورمیانه، به همکاری با ساختارهای منطقه‌ای و بین المللی برای برقراری صلح پایدار و جامع (در فلسطین) مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ادامه می‌دهد.

تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی مقام‌های فلسطینی، شمار شهدای حملات و تجاوزهای وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه به ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، امروز (جمعه) اعلام کرد که حملات صهیونیست‌ها تاکنون منجر به شهادت ۱۱۹ فلسطینی شامل ۲۷ کودک و ۱۱ زن شده است. همچنین شمار زخمی‌های این حملات به ۶۰۰ نفر رسید.

نیروهای اشغالگر صهیونیست امروز نیز برای پنجمین روز پیاپی به حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها ادامه دادند. مقاومت فلسطین در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، همچنان به موشک باران سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

منبع: ایرنا
کد خبر 493399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.