کاشت بیش از ۸۰ هزار بوته گل دائمی و فصلی در زرین شهر

شهردار زرین شهر گفت: همزمان با آغاز فصل بهار بیش از ۶۵ هزار بوته گل دائمی و ماندگار در فضاهای سبز، پارک‌ها، میادین و بلوارهای شهر کاشته شده است.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه احساس نشاط و شادابی به‌عنوان پدیده‌ای روانشناختی، تحت تأثیر تجربه‌های مستقیم و غیرمستقیم افراد از شرایط متفاوت اجتماعی است، اظهار کرد: ایجاد نشاط و سرزندگی در میان شهروندان همواره یکی از محورهای راهبردی مدیریت شهری به شمار رفته است از این رو شهرداری زرین شهر در اجرای پروژه‌های مختلف نگاه ویژه‌ای به نشاط و سرزندگی شهروندان، فرصت‌ها و هزینه‌های ایجاد نشاط شهروندی و راهکارهای توسعه نشاط شهری در حوزه‌های کالبدی، فرهنگی و اجتماعی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات شبانه روزی شهرداری زرین شهر در حوزه سیما، منظر و فضای سبز افزود: فضای سبز شهری دارای نقش اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی است از این رو استفاده از لطافت گل‌ها در بین انبوه سازه‌های آهن و بتن، می‌تواند چشم شهروندان را به خود جلب کرده و نشاط و شادابی روحی و جسمی را به آنان تزریق کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری، نگاه مبتنی بر حفظ فضای سبز موجود همچنین توسعه آن بوده است.

وی ادامه داد: گلکاری‌ها در شهر توانسته دریچه‌ای به سوی زیبایی‌ها را به روی شهروندان بگشاید و این مهم یادآور زندگی سالم و آرام انسان در کنار طبیعت است از سوی دیگر تحقق این مهم سبب زیبایی بخشیدن به سیما و منظر شهری همچنین حفظ محیط زیست زرین شهر شده است.

محمدی با بیان اینکه گلکاری در زرین شهر با بهره‌گیری از طرح‌های جدید و متناسب با شرایط شهرسازی پیش بینی شده است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت بحرانی زاینده رود و تغییر اقلیم در خطه طلایی ایران، استفاده از گونه‌های بومی و مقاوم در برابر کم آبی مورد توجه قرار داشته تا در عین حالی که فضای سبز شهر به زینت گل و بوته آراسته می‌شود، منابع آب نیز به خوبی مدیریت شده و از هدر رفت آب جلوگیری شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها خوشبختانه شاهد تحولات خوبی در این در حوزه بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده از سوی واحدهای فضای سبز شهرداری زرین شهر همزمان با آغاز فصل بهار، در محلات مختلف شهر، بیش از ۶۵ هزار بوته گل دائمی و ماندگار همچون رز نسترن سفید، رز هفت رنگ، یاس زرد و … و بیش از ۱۵ هزار بوته گل فصلی همچون همیشه بهار، کوکب کوهی، بنفشه، اطلس و… در فضاهای سبز، پارک‌ها، میادین و بلوارهای شهر کاشته شده است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: علاوه بر کاشت بوته‌های گل، استفاده از بذر، درخت و درختچه همچون توت زینتی، زیتون تلخ و… نیز در خلال برنامه گلکاری مورد توجه قرار داشته است تا شاهد پیوند کاشت بهاره، تابستانی و پاییزی در خطه طلایی ایران باشیم.

کد خبر 493393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.