پرسپولیس و استقلال/ در انتظار طلسم‌شکنی فرهاد و یحیی

شهرآورد پایتخت عصر امروز (جمعه) در اوج حساسیت، به ایستگاه نود و پنجم خود خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرآورد نود و پنجم پایتخت در حالی عصر امروز جمعه - ۲۴ اردیبهشت ماه - از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد که جایگاه رقبای دیرینه در جدول، نبرد سنتی شأن را به اوج حساسیت کشانده است. پرسپولیس که کورس نزدیکی با سپاهان برای قهرمانی دارد، دوست ندارد از آنها عقب بیافتد و آن سوی میدان، استقلال مجیدی خوب می‌داند کور سوی امیدشان به قهرمانی لیگ تنها با کسب سه امتیاز مقابل پرسپولیس زنده می‌ماند.

پرسپولیس اجازه امتیاز سوزی ندارد

سرخ‌ها پس از صدرنشینی در گروه نه چندان دشوار خود در آسیا، در بازگشت به ایران حساس‌ترین هفته خود که تا حد زیادی سرنوشت آنها در لیگ جاری می‌نویسد را سپری می‌کنند. آنها یکشنبه در اصفهان میهمان سپاهان، رقیب مستقیم شأن در بالای جدول بودند اما با وجود برتری تا آخرین دقایق، با گل توأم با شانس محمد محبی به یک امتیاز رضایت دادند تا نیاز مبرمی به پیروزی در شهرآورد فردا داشته باشند.

پرسپولیس و استقلال/ در انتظار طلسم‌شکنی فرهاد و یحیی

شاگردان گل محمدی اگر چه همچنان با حواشی دیدار با سپاهان در اصفهان دست و پنجه نرم می‌کنند اما بدون هیچ مصدومیتی و با تمرینات شادابی به استقلال رسیده‌اند. محمد حسین کنعانی زادگان، امید عالیشاه و سیامک نعمتی که در جریان مسابقه یکشنبه شب پرسپولیس مقابل سپاهان مصدوم شده بودند، با تلاش‌های کادر پزشکی سرخ‌ها قادر به همراهی تیم شأن در دیدار فردا خواهند بود.

چند طلسم در آستانه شکستن

در چند تقابل اخیر دو تیم پرطرفدار تهرانی، چندین طلسم شکل گرفته که هواداران در انتظار شکسته شدن آنها در دربی پیش رو هستند. سه مصاف اخیر دو تیم برنده‌ای نداشته و در اتفاقی جالب، همه این سه دیدار با تساوی دو بر دو پایان یافته است؛ نتایجی که نشان می‌دهد نبرد سرخابی‌ها در دو سال گذشته با یکدیگر اغلب پر گل از آب در آمده اما پیروزی در آن برای هیچیک از دو تیم محقق نشده است. شرایطی که مشابه با دربی‌های متوالی یک بر یک استقلال و پرسپولیس در شهرآوردهای دهه هشتاد است؛ با این تفاوت که در این مساوی‌ها لااقل دیگر اثری از بازی‌های سرد و گسل کننده گذشته نیست.

طلسم نبردن البته تنها محدود به خود تیم‌ها نمی‌شود و گریبان گیر سرمربیان جوان شان نیز شده است. گل محمدی در پنج شهرآوردی که در قامت مربی روی نیمکت حضور داشته، هرگز طعم پیروزی را نچشیده اما از سوی دیگر هم هیچ گاه در این نبرد سنتی شکست نخورده است.

پرسپولیس و استقلال/ در انتظار طلسم‌شکنی فرهاد و یحیی

برای فرهاد مجیدی اگر چه تعداد بازی‌هایی که به عنوان مربی در دربی رو نیمکت نشسته سه بازی است ولی او نیز برد یا شکستی در جریان بازی در کارنامه عملکردش به چشم نمی‌خورد. او البته در نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته موفق به گذشتن از پرسپولیس گل محمدی با پیروزی در ضربات پنالتی شد اما هنوز به این مهم در جریان مسابقه دست نیافته است. باید دید در سومین تقابل رو در روی فرهاد و یحیی آیا طلسم تساوی‌های دو بر دو پایان یافته و بالاخره شاهد برد تیمی خواهیم بود یا خیر؟

یاغی‌های باانگیزه به دنبال گلزنی در شهرآورد نود و پنجم

با شنیدن اسم یاغی در دربی شاید در ابتدا ذهن به سمت مهدی هاشمی نسب و علیرضا نیکبخت بچرخد اما در مصاف امروز نیز سه بازیکن با سابقه پوشیدن پیراهن حریف، حضور خواهند داشت. محمد حسین کنعانی زادگان یکی از آنها است که هفته‌های اخیر میل فراوانی به گلزنی نشان می‌دهد. او نخستین گل سال ۱۴۰۰ تیم ملی را نیز به نام خودش نوشت و ضربه سرش در آخرین دقایق بازی فاصله چندانی با تغییر سرنوشت قهرمانی نداشت. عطش کنعانی برای گلزنی، قطعاً در شهرآورد دو چندان شده و شاگردان یحیی که برنامه خاصی برای ضربات شروع مجدد دارند، می‌توانند روی این مدافع ملی پوش حساب باز کنند.

پرسپولیس و استقلال/ در انتظار طلسم‌شکنی فرهاد و یحیی

محمد نادری دیگر یاغی است که از ابتدا فصل از اردوگاه سرخ‌ها به جمع استقلالی‌ها کوچ کرد و نمایش بی نظیری نیز در لیگ قهرمانان داشت. آرمان رمضانی هم دیگر استقلالی است که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارد و در شرایطی که عملکردی ناامید کننده در نیم فصل اول در پرسپولیس داشت، به یک باره در نقل و انتقالات زمستانی راهی استقلال شد ولی تاکنون در تیم جدیدش نیز دستاوردی نداشته و هنوز موفق به گلزنی در هیچیک از سرخابی‌ها در این فصل نشده است.

آخرین شانس استقلال برای بازگشت به کورس قهرمانی

پس از درخشش شاگردان مجیدی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و بلافاصله پس از بازگشت از عربستان، آنها در لیگ برابر ذوب آهن صف آرایی کردند اما در استادیوم آزادی با دو گل مقابل حریف اصفهانی حاضر در نقاط پایینی جدول تن به شکست دادند تا بیش از پیش از کورس قهرمانی عقب بمانند. آبی‌ها اگر چه یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس دارند اما ۸ امتیاز با سرخ‌ها فاصله دارند و با هر نتیجه‌ای به جز برد در بازی امروز، باید تقریباً شانس استقلال برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ امسال را تمام شده دانست.

پرسپولیس و استقلال/ در انتظار طلسم‌شکنی فرهاد و یحیی

علاوه بر لیگ، آبی‌پوشان چند روز دیگر نیز باید مقابل ذوب آهن این بار در جام حذفی صف آرایی کنند که از حالا با توجه به شکست هفته پیش مقابل این تیم، نگرانی هواداران استقلال درباره این مسابقه افزایش یافته است. البته بازگشت نفرات تاثیرگذاری مانند وریا غفوری و فرشید اسماعیلی که در بازی قبلی غایب بودند، می‌تواند شرایط تیمی استقلال را بهتر سازد. همچنین مجیدی برای بازی امروز متین کریم زاده را به دلیل مصدومیت و آرش رضاوند را به خاطر سه کارته شدن در اختیار نخواهد داشت.

کد خبر 493320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.