۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
احتمال بحرانی شدن ذخایر خون تهران

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به ناپایداری ذخایر خون و فرآورده های آن در استان تهران، گفت: ذخایر خونی ما ناپایدار است و هر لحظه ممکن است که به حالت وضعیت بحرانی وارد شود و در فرآورده‌های خونی دچار مشکل شویم. بر این اساس خواهشمندم که مردم با اهدای مستمر و مداوم خون، ما را یاری دهند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا مهدی‌زاده، درباره وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های آن در تهران، اظهار کرد: ما هر سال بعد از تعطیلات نوروز تا اواخر اردیبهشت با موجی از مراجعه مردم جهت اهدای خون مواجه بودیم که همیشه باعث می‌شد که ذخایر خونی خوبی برایمان ایجاد شود، اما امسال بعد از تعطیلات با موج چهارم کرونا در کشور مواجه شدیم و اواخر فروردین هم ماه مبارک رمضان را داشتیم که این موضوع باعث شد با موج اهدای خونی که هر سال با آن مواجه بودیم، مواجه نشویم و منجر به این شد که ذخایر خونی ما مقداری کاهش یابد.

وی افزود: البته در ماه مبارک رمضان مردم مراجعه خوبی به مراکز اهدای خون داشتند که از همه مردم تشکر می‌کنیم، اما مراجعه به میزانی که ذخایر خونی خوبی برایمان ایجاد کند، نبود و همه این عوامل باعث شده که اکنون ذخایر خونی ما تقریباً بی ثبات باشد. البته در حال حاضر برای تأمین فرآورده‌های خونی مشکلی نداریم، اما اگر این روند فعلی در مراجعه مردم ادامه یابد، قطعاً در روزها و هفته‌های آتی با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تأمین فرآورده‌های خونی مورد نیاز ۱۶۷ بیمارستان استان تهران روبرو می‌شویم.

مهدی‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه ممنوعیت تردد برای مسافرت‌ها ایجاد شده، مردم از این فرصت استفاده کرده و در تعطیلات عید فطر که مراکز ما باز هستند، برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند. همچنین اگر برایشان امکان دارد، به صورت خانوادگی مراجعه کنند و با اهدای خون سالم خودشان، ما را یاری کنند.

وی به ایسنا گفت: از مردم می‌خواهم که اهدای خون را فراموش نکنند. همانطور که گفتم ذخایر خونی ما ناپایدار است و هر لحظه ممکن است که به حالت وضعیت بحرانی وارد شود و در فرآورده‌های خونی دچار مشکل شویم.

کد خبر 493317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.