بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۲۶ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید ان است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت گوشی های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی های موبایل شیائومی Mi 11 Lite، سامسونگ گلکسی A51 و شیائومی Redmi Note 9S در این مطلب بررسی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد، در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف بین رنج ۴ تا ۸ میلیون تومان ارائه شود.

شیائومی Mi 11 Lite

Xiaomi Mi 11 Lite

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite یکی از قدرتمندترین محصولات میان‌رده موجود در بازار است که با امکانات بسیار روانه بازار شده است. گوشی موبایل Mi 11 Lite با صفحه‌ نمایش آمولد طراحی شده است و ظاهر زیبایی دارد. شیائومی تلاش کرده است حاشیه صفحه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند.

مشخصات شیائومی Mi 11 Lite

گوشی شیائومی Mi 11 Lite از طراحی زیبایی بهرمند است. قاب پشتی پلاستیکی و قاب جلویی شیشه‌ای جلوه زیبایی به این گوشی داده است. این محصول شیائومی با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۲۶ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

صفحه‌نمایش استفاده‌ شده در گوشی شیائومی می ۱۱ لایت ۶.۵۵ اینچ با رزولوشن FullHD+ است و با استفاده از فناوری AMOLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری با یک میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌ نمایش در هر اینچ ۴۰۲ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است همچنین روکش این نمایشگر لایه محافظ Corning Gorilla Glass ۵ است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می‌کند.

تراشه‌ این محصول Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G از تراشه‌های ۸ نانومتری کوالکام است که به همراه ۶ گیگابایت رام عرضه می‌شود. این تراشه برای باز کردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول کاربرد دارد.

ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی برای این محصول شیائومی در نظر گرفته شده است و با استفاده از یک کارت حافظه جانبی قادرید حافظه داخلی را تا یک ترابایت افزایش دهید. دوربین اصلی این مدل سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد و فلش Dual-LED dual-tone برخوردار است. سنسور ۸ مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور ۵ مگاپیکسلی لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی Mi 11 Lite را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در قاب جلویی این گوشی است. باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت اپتیکال در زیر صفحه‌نمایش نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول شیائومی است.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۲۶ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

نقاط قوت شیائومی Mi 11 Lite

  • ساختار بدنه دارای گواهی IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و قطرات آب)
  • فناوری صفحه‌نمایش AMOLED
  • خوش‌دست بودن

نقاط ضعف شیائومی Mi 11 Lite

  • نداشتن شیار مجزا برای کارت حافظه
  • گرم شدن بیشتر از حد انتظار در زمان بازی

قیمت شیائومی Mi 11 Lite

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Mi 11 Lite با حافظه ۱۲۸ و رام ۶ بدلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۷ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ گلکسی A51

Samsung Galaxy A51

گوشی سامسونگ Galaxy A51 با رام ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌ نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه صفحه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که باعث ظهور جلوه زیبایی در این گوشی سامسونگ شود.

گوشی سامسونگ Galaxy A51 با نسخه ۱۰ سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا گوشی مدرن به حساب بیاید. صفحه‌ نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۵ اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۴۰۵ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. روکش نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy A51 لایه محافظ Corning Gorilla Glass است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می‌کند.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۲۶ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

تراشه این محصول سامسونگ Exynos 9611 از تراشه‌های ۱۰ نانومتری سامسونگ است که به همراه ۶ گیگابایت رام عرضه می‌شود. تراشه گرافیکی Mali-G72 MP3 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. این نسخه از گوشی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی گوشی سامسونگ Galaxy A51 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور ۵ دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A51 را تشکیل داده است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۴ تا ۸ میلیون (۲۶ اردیبهشت)+ لیست جزئیات

باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی نیز از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالا رده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی A51

  • دوربین‌های پشت گوشی مجهز به ۴ ماژول
  • طراحی زیبا و خوش دست
  • درگاه فست شارژ با کیفیت و قدرتمند

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A51

  • ساختار بدنه، قاب و فرم
  • باطری
  • هزینه بالای قطعات خصوصاً تاچ و ال سی دی

قیمت سامسونگ گلکسی A51

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A51 با حافظه ۱۲۸ و رام ۶ بدلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و حضور تولید کنندگان هند و ویتنام قیمتی در حدود ۶ میلیون ۲۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

شیائومی Redmi Note 9S

Xiaomi Redmi Note 9S

گوشی شیائومی Redmi Note 9S با پنل IPS LCD ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است. شیائومی امسال نسل نهم از گوشی‌های Redmi Note خود را معرفی کرده است. سری Redmi Note شیائومی نیاز به معرفی ندارند و عملکرد مطلوب در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه آن‌ها را به محصولاتی محبوب تبدیل کرده است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ اس ۶.۶۷ اینچ است و حدود ۳۹۵ پیکسل را در هر اینچ جا داده است بدنه و نمایشگر این محصول با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط و خش ایمن باشد. ویژگی دیگر Redmi Note 9S مجهز شدن به حسگر اثر انگشت بر روی لبه کناری آن است. شیائومی برای این محصول خود از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده است.

دوربین شیائومی Redmi Note 9S چهارگانه است و از سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی، ۵ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی بهره‌مند است. دوربین سلفی این محصول به سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است. شیائومی Redmi Note 9S از تراشه اسنپدراگون SM7125 بهره می‌برد که در آن پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه ۵.۰، سیستم‌عامل اندروید نسخه ۱۰ و باتری قدرتمند ۵۰۲۰ میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید هستند.

نقاط قوت شیائومی Redmi Note 9S

  • کیفیت صدا
  • پردازنده قوی
  • رزولوشن تصویر ۴۸ مگاپیکسل

نقاط ضعف شیائومی Redmi Note 9S

  • دوربین نه چندان مناسب
  • مشکل اتصال به وای‌فای

قیمت شیائومی Redmi Note 9S

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Redmi Note 9S با حافظه ۱۲۸ و رام ۶ به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۶ میلیون تومان تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است و قیمت شیائومی Redmi Note 9S با حافظه ۱۲۸ و رام ۸ بدلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۷ میلیون تومان تا ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Xiaomi Redmi Note 9S

Samsung Galaxy A51

Xiaomi Mi 11 Lite

تاریخ معرفی

۲۰۲۰

۲۰۱۹

۲۰۲۱

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۲۰۹ گرم

۱۷۲ گرم

۱۵۷ گرم

نوع صفحه نمایش

IPS LCD با ۱۶ میلیون رنگ

Super AMOLED با ۱۶ میلیون رنگ

AMOLED با یک میلیارد رنگ

اندازه صفحه نمایش

۶.۶۷ اینچ

۶.۵ اینچ

۶.۵۵ اینچ

رام

۶ / ۸ گیگابایت

۶

۶

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

اسلات اختصاصی

اسلات اختصاصی

اسلات مشترک با سیم کارت

دوربین اصلی

چهار ماژول (۴۸-۸-۵-۲) مگاپیکسلی

چهار ماژول (۴۸-۱۲-۵-۵) مگاپیکسلی

سه ماژول (۶۴-۸-۵) مگاپیکسلی

دوربین ثانویه

تک لنز ۱۶ مگاپیکسلی

تک لنز ۳۲ مگاپیکسلی

تک لنز ۱۶ مگاپیکسلی

فیلمبرداری

۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم

2160p با سرعت ۳۰ فریم

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

اندروید ۱۱

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 493295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.