مالمو؛ بهترین شهر دوستدار محیط زیست سوئد

دولت سوئد با انجام بررسی‌های پی در پی، کلان شهر مالمو را به عنوان بهترین شهر دوستدار محیط زیست سال معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله دولت سوئد بر اساس معیارهای خاصی، شهرهای سراسر کشور را به ترتیب موفقیت در رویکردهای دوستدار محیط زیست مشخص می‌کند. مردم مالمو در تاریخ یازدهم ماه مه از طریق وب‌سایت باخبر شدند که شهر آن‌ها به عنوان بهترین منطقه دوستدار محیط زیست کشور انتخاب شده است. جالب است بدانید که مالمو در سال ۲۰۱۴ نیز در همین جایگاه قرار گرفت چرا که شهردار آن توانسته بود با اقدامات خلاقانه خود آلودگی هوا را به حداقل برساند و شهر را در مسیر پایداری به سمت جلو هدایت کند.

البته شهروندان اهل مالمو از شنیدن این خبر خیلی غافلگیر نشدند چرا که مقامات شهر اولین کسانی بودند که قرارداد دستیابی به اهداف پایدار جهانی سال ۲۰۳۰ را امضا کرده و از آن زمان تا کنون، اقدامات کارآمد زیادی برای رسیدن به این هدف انجام داده‌اند.

در واقع، شهردار مالمو از بودجه‌ای که هر ساله به شهر اختصاص داده می‌شود، بیشترین اقدامات را در زمینه پایداری، بهبود کیفیت هوا و حفظ محیط زیست آن انجام می‌دهد و در این راستا، توانسته مزایای بسیاری را برای شهر و شهروندان به ارمغان آورد.

به عنوان مثال، طی یک سال اخیر اقدامات مقامات شهر برای کاهش انتشار میکروپلاستیک‌های حاصل از چمن مصنوعی و همچنین به حداقل رساندن استفاده از انرژی در سازه‌های شهر بسیار پیامدهای مثبتی در پی داشته است. علاوه بر این، شهردار با برنامه‌ریزان کپنهاگ دانمارک همکاری‌های متعددی در زمینه بهبود انرژی هوشمند و سازگاری با تغییرات اقلیمی داشته که همین امر نیز در دستیابی مالمو به جایگاه بهترین شهر دوستدار محیط زیست نقش مهمی ایفا کرده است. از دیگر دستاوردهای شهردار می‌توان به کسب موقعیت میزبانی کنگره جهانی ICLEI ۲۰۲۱-۲۰۲۲ اشاره کرد که در آن بیش از دو هزار و ۵۰۰ دولت محلی و جهانی برای مذاکره در خصوص توسعه شهر پایدار به گفتگو می‌پردازند.

مالمو؛ بهترین شهر دوستدار محیط زیست در سوئد

کد خبر 493186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.