پیام تبریک عید سعید فطر از زبان شهردار قم

شهردار قم نوشت: با عید فطر، پاکی فطرت تداعی می‌گردد و نوعی عطر رضایت متقابل بین خالق و مخلوق با رویکرد راضیة مرضیة استشمام می‌شود و شاهد جشن فارغ التحصیلی اطاعت بندگان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی سقاییان نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" بسمه تعالی

با عید فطر، پاکی فطرت تداعی می‌گردد و نوعی عطر رضایت متقابل بین خالق و مخلوق با رویکرد راضیة مرضیة استشمام می‌شود و شاهد جشن فارغ‌التحصیلی اطاعت بندگان هستیم. در این روز با برکت شبنم اشک فراق با مرهم لبخند محاق در قاب صورت جلوه‌گری می‌کند و اشک فقدان و دوری از میزبان و لبخند وجدان بر چهره میهمان هم آوا می‌شوند. همانگونه که در بین‌الحرمین نوعی حس تحیر مکانی بروز می‌کند که اذان عرض ارادت از کدام افق و به سوی کدام محراب عشق باشد؛ در انتهای ماه مبارک رمضان هم نوعی تحیر زمانی بین سحر دیروز و سفر امروز احساس می‌شود. فرصت ویژه میهمانی و بهره‌مندی از نعمات زیبا و بی پایان الهی در ماه مبارک رمضان با حلول عید فطر به پایان می‌رسد. در ماه میهمانی دعوتنامه عمومی و الطاف ویژه و نامحدود بود و بهانه بر بها تقدم داشت نفس کشیدن تسبیح و خواب هم عبادت محسوب می‌گردید اما بعد از این ماه عنایات و تخفیفات ویژه به حالت عادی بازمی گردد و بها جای بهانه را خواهد گرفت. د

روز عید فطر با بیان این فراز زیبا "وَأَنْ تُدْخِلَنِی فِی کُلِّ خَیرٍ أَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّدا وَآلَ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُخْرِجَنِی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّدا وَآلَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُکَ عَلَیهِ وَعَلَیهِمْ أَجْمَعِینَ" افقی جدید گشوده می‌گردد و دامنه درخواست‌ها توسعه می‌یابد و بندگان بیمه‌ی سعادت دنیا و آخرت را مطالبه می‌کنند تا اینکه این مطالبه در ادامه با بیان این تعبیر"اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیرَ مَا سَأَلَکَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ وَأَعُوذُ بِکَ فِیهِ مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ" فراتر رفته و صعود و دسترسی به قله رفیع دعا درخواست می‌گردد که جامعیت از آن استشمام می‌شود.

اینجانب ضمن تبریک عید سعید فطر از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق حفظ و استمرار زیبائی‌های اخلاقی و رفتاری ماه میهمانی و انس با قرآن و اعمال عبادی را به همه ما عنایت فرموده و با باز شدن دهان برای خوردن و آشامیدن، زبان از قید و بند رها نگردد و بتوانیم هر آنچه که مانع تحقق بندگی شده را ترک و هر آنچه که باعث تقرب الهی می‌گردد را انجام دهیم و خدمات خود را با دعای خیر بانوی باکرامت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام و عنایات خاصه بقیه الله الاعظم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به بندگان الهی افزایش داده و امانت دار خوبی برای میهمانی‌های این ماه عزیز باشیم. "

پیام تبریک عید سعید فطر از زبان شهردار قم

کد خبر 493161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.