تاسیس مرکز جدید قرآنی در کیش با هدف ترویج مفاهیم

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر تقویت فعالیت های قرانی به ویژه در زمینه تفسیر و درک مفاهیم قرآن کریم درمنطقه تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سعید پور علی با بیان اینکه این دوره از مسابقات قرآنی قرار بود در چابهار برگزار شود که با مساعدت عزیزان قرآنی در نهایت میزبانی به کیش رسید، اظهار کرد: به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا از حضور شرکت‌کنندگان محروم شدیم و رقابت‌ها از طریق فضای مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال خوب شرکت کنندگان با وجود برگزاری رقابت‌ها به روش مجازی، ادامه داد: تقویت فعالیت‌های مجازی فرهنگی را از دستاوردهای دوران کرونا بود این موضوع موجب کسب مهارت خانواده‌ها و کار با فناوری‌های نوین شد و شیوه‌های جدیدی حتی در برگزاری رویدادهای فرهنگی در کشور شکل گرفت که بعد از اتمام کرونا نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز و همچنین هفت هزار دانشجو در کیش تحصیل می‌کنند تصریح کرد: ۲۲ درصد از جمعیت کیش را دانش آموزان و ۱۷ درصد را دانشجویان تشکیل می‌دهند. شماری از این دانشجویان استاد تمام دانشکده الهیات دانشگاه تهران هستند، و ۶۵ درصد آنها در مقاطع ارشد و دکترا در ۸ مرکز دانشگاهی مستقر در کیش تحصیل می‌کنند که با پیوستن دانشگاه هنر و علامه تعداد مراکز دانشگاهی به ۱۰ مرکز می‌رسد.

وی حضور حجت الاسلام حسن زاده در کیش را سبب ایجاد توان و ظرفیت بالا برای توسعه فعالیت‌های بومی و قرآنی شمرد و افزود: نمونه‌های بارز و برجسته این موضوع در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی قابل مشاهده است و محور هدایت، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای تمامی فعالیت‌ها دکتر حسن زاده و عوامل دفتر نهاد امامت جمعه هستند.

پور علی اضافه کرد: مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم هدایت و راهبری در جزیره کیش که از رونق خوبی برخوردار هستند کرد و ۱۱ مسجد در سطح جزیره ساخته شده و ۱۷ تن از روحانیون فاضل و جوان در این مساجد برای ارتقا فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی تلاش می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه روحانیون در کیش از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار هستند، گفت: در تمام مسجد روحانیون به روان خوانی قرآن تاکید دارند، کیفیت جامعه متدین و مذهبی جزیره برجسته است، بومیان بر این باورند که مساجد ستارگان زمین است و احترام خاصی برای مساجد قائل هستند، بین روحانیون و اقشار مختلف مردم صفا و صمیمیت خاصی وجود دارد و مشاوره‌های آنها تأثیر به سزایی بر زندگی مردم دارد، فعالیت‌های قرآنی هم در کیش در سطح قابل قبولی زیر نظر مؤسسه مشکات مربوط به دفتر نهاد امامت جمعه انجام می‌شود.

پور علی خاطرنشان کرد: در زمینه تفسیر قرآن کریم و درک مفاهیم باید فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم و در همین راستا تأسیس مرکز فعالیت‌های قرآنی در مصلای بزرگ کیش در سال گذشته با هدف تمرکز بر حوزه رویدادهای قرآنی جز این برنامه است و در نقشه راه کلان مناطق آزاد هشت ارزش، راستگویی، صداقت و وفای به عهد، حفظ محیط زیست، قانونمندی رعایت حقوق شهروندی، رضایت مردم و امانتداری مورد تکریم فراوان جامعه است که ما وظیفه داریم در چهارچوب فعالیت‌های فرهنگی این ارزش‌ها را در جزیره کیش تقویت کنیم.

کد خبر 493152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.