بازگشایی موزه‌های فرانسه از اواسط ماه می

مردم استراسبورگ، هفتمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز ناحیه گرانت می‌توانند از پانزدهم ماه می به طور رایگان از موزه‌های شهر بازدید کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مؤسسات فرهنگی سراسر کشور فرانسه از آمادگی خود برای بازگشایی موزه‌ها، نمایشگاه‌های هنری و سایر مراکز مشابه خبر داده و ادعا کرده‌اند تمام شرایط را برای استقبال ایمن از بازدیدکنندگان فراهم آورده‌اند. گفتنی است که طی دوران کرونا محدودیت‌های زیادی برای بازدید از این مراکز اعمال شده و حتی به مدت چند ماه پی در پی، درهای آن‌ها به طور کامل به روی حضور مردم بسته شده بود به همین دلیل مقامات استراسبورگ اعلام کرده‌اند که قصد دارند به طور رایگان پذیرای علاقمندان به عرصه هنر و فرهنگ در موزه‌ها و نمایشگاه‌های سراسر شهر باشند.

خبر بازگشایی موزه‌ها در بیست و نهم ماه آوریل از طریق وب‌سایت شهر به اطلاع مردم رسید و قرار شد این تصمیم از اواسط ماه می عملی شود. بازدید از اغلب موزه‌های شهر تنها برای مدت زمان کوتاهی رایگان خواهد بود حال آن که صاحبان بعضی از نمایشگاه‌ها ادعا کرده‌اند تا پایان سال هیچ وجهی از بازدید کنندگان دریافت نخواهند کرد البته پس از پایان زمان مقرر نیز، بلیط موزه‌ها و نمایشگاه‌ها با قیمتی بسیار مقرون به صرفه‌تر از دوران ماقبل کرونا در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت تا تمام کسانی که بر اثر شیوع بیماری کووید -۱۹، رکود اقتصادی را متحمل شده‌اند بتوانند از آثار هنری و تاریخی شهر بازدید کنند.

تمام موزه‌های استراسبورگ مشمول این قوانین خواهند بود اما موزه باغ وحش محبوب شهر تا سال ۲۰۲۴ در حال بازسازی خواهد بود و تا آن زمان کسی نمی‌تواند از آن بازدید کند.

درهای موزه‌های استراسبورگ از ماه اکتبر ۲۰۲۰ و در پی آغاز قرنطینه‌های سختگیرانه در شهر به روی مردم بسته بوده‌اند با این حال بعضی از آن‌ها نظیر موزه 1928 L'Aubette طی یک ماه اخیر با فراهم آوردن تمام اصول بهداشتی، به طور رایگان مردم را به بازدید از خود دعوت کرده اند.

بازگشایی موزه‌های فرانسه از اواسط ماه می

کد خبر 493007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.