خطر مرگ و میر بیماران کرونایی مبتلا به علائم عصبی

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد خطر مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا که علائم عصبی مربوطه را تجربه می‌کنند ۶ برابر بیشتر از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان محققان متوجه شدند تعداد زیادی از افراد که به دلیل بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند در معرض بروز مشکلات عصبی قرار می‌گیرند. گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر اختلالات عصبی بر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و برای نیل بدین هدف، سه هزار و ۷۴۴ فرد مبتلا به این بیماری که در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۲ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه علائم عصبی را تجربه کرده‌اند. تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ نفر اعلام کرده‌اند که از سردرد رنج می‌برند و تقریباً سه نفر از هر ۱۰ نفر گزارش کرده‌اند که حس بویایی یا چشایی خود را از دست داده‌اند علاوه بر این آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که آنسفالوپاتی حاد نیز تقریباً نیمی از افراد را تحت تأثیر قرار داده است، پس از آن ۱۷ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه، حالت کما و ۶ درصد آن‌ها سکته مغزی را تجربه کردند.

با وجود نگرانی‌های اولیه در مورد احتمال حمله ویروس کرونا به مغز و ایجاد تورم و التهاب مغزی و ایجاد مشکلاتی مانند مننژیت و آنسفالیت، تنها یک درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری بودند این مشکلات را تجربه کردند. محققان باور دارند که وجود یک بیماری عصبی مانند بیماری‌های مغزی، بیماری‌های عصبی، میگرن، زوال عقلی و آلزایمر ممکن است خطر ابتلا به علائم عصبی مربوط به بیماری کووید -۱۹ را دو برابر کند.

پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که هر گونه علائم عصبی مربوط به بیماری کووید -۱۹ از جمله از دست دادن حس بویایی تا مشکلات جدی‌تر مانند سکته مغزی، خطر مرگ ناشی از بیماری را ۶ برابر افزایش می‌دهد. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده، تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 492957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.