برنامه نکوداشت روز شهرکرد متفاوت برگزار خواهد شد

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه رویداد نکوداشت روز شهرکرد متفاوت برگزار خواهد شد جزییات این برنامه را تشریح کرد.

اکبر ایازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص روز نکوداشت شهرکرد اظهار کرد: وقایع تاریخی، ملی و مذهبی شهرکرد در طول تاریخ مانند هجرت امامزادگان دو معصوم حلیمه و حکیمه خاتون به این شهر هم‌چنین تنوع آب و هوایی و شرایط اقلیمی در فصل بهار به خصوص در اردیبهشت ماه که پذیرای مسافران و گردشگران است و نام‌گذاری ۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان روز تنوع فرهنگی از جمله دلایل انتخاب این روز به عنوان روز نکوداشت شهرکرد است.

ایازی تاکید کرد: مدیر ارتباطات شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرکرد متولی برگزاری چهارمین نکوداشت «روز شهرکرد» هستند و حضور کارشناسان تاریخ در خصوص شهرکرد، شاعران، آداب و رسوم، اجرای موسیقی ترمی قشقایی، بختیاری و دهکردی پرداختن به فرهنگ بومی، مشاغل بومی مانند نمدمالی را از جمله برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط ناشی از اپیدمی کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، اجرای برنامه‌ها در دو بخش شامل رسانه صدا و سیما در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه همچنین بخش دوم در فضای مجازی در پیج اینستاگرام تحت عنوان «شهرکرد من» به صورت چهار برنامه یک ساعته پیش بینی شده است و بخشی از برنامه‌ها در ناحیه غرب شهرکرد که منطقه کمتر برخوردار شهرکرد است، ضبط می‌شود.

مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در حاشیه برنامه‌ها، مسابقات فرهنگی برگزار شده و جوایزی اهدا می‌شود، اظهار کرد: در برنامه‌های امسال با توجه به اهمیت پیشگیری از خشک شدن دشت شهرکرد به این مهم پرداخته خواهد شد.

کد خبر 492943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.