پایان نشست اتحادیه عرب بدون اتخاذ موضع یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی

نشست فوق العاده اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی تحولات فلسطین عصر امروز _سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه- برگزار شد.

به گزارش ایمنا، شبکه الجزیره اعلام‌کرد که وزیر خارجه قطر در این نشست ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و شهید و زخمی شدن غیرنظامیان در این حملات، گفته است: ما خواستار موضع یکپارچه و کارساز کشورهای عربی برای توقف حملات اسرائیل و حمایت از برادران فلسطینی هستیم.

وزیر خارجه عمان نیز گفت: اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و اقدام آن در نقض قوانین بین‌المللی مستلزم یک اقدام بین‌المللی قاطع است.

وزیر خارجه اردن هم در این نشست تاکید کرد: اقدامات خصمانه اسرائیل و رفتارهای آن در نقض قوانین بین‌المللی تنها به تشدید درگیری‌ها و پیشبرد آن به سمت انفجار اوضاع منجر خواهد شد.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در اتحادیه عرب نیز خواستار اقدام فوری برای بسیج مواضع بین‌المللی در اعمال فشار علیه اسرائیل شد.

دبیر کل اتحادیه عرب نیز از شورای امنیت خواست در قبال نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی از سوی اسرائیل به مسئولیت خود عمل کند.

اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده امروز خود با صدور بیانیه‌ای جرایم رژیم اشغالگر علیه ملت و سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرد و در این بیانیه خبری از موضع یکپارچه فوری کشورهای عربی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی از جمله قطع یا تعلیق روابط سازشگران عرب با این رژیم اشغالگر نیست.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده است: ما به شدت تصمیم‌ها و اقدامات اسرائیل و نهاد قضائی نا عادل آن و همچنین حملات تروریستی نظام‌مند شهرک‌نشینان که با حمایت ارتش و پلیس رژیم اشغالگر است و همچنین موج پاکسازی نژادی در محله الشیخ جراح و محله‌های قدس را محکوم می‌کنیم.

در ادامه بیانیه آمده است: یک کمیته وزارتی برای همکاری با دیوان کیفری بین‌المللی و شورای امنیت علیه اقدامات غیرقانونی اسرائیل تشکیل می‌شود.

اتحادیه عرب همچنین بر اهمیت قیمومیت خاندان هاشمی اردن بر مقدسات اسلامی و مسیحی قدس تاکید کرد.

منبع: فارس
کد خبر 492854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.