دریافت فطریه دام جدید کلاهبرداران

دریافت فطریه دام جدید کلاهبرداران، سقوط مرگبار در چاه، کشف سوخت قاچاق، کشف مواد مخدر، به دام افتادن سارقان حرفه‌ای، رهایی از چوبه‌دار و دستگیری زورگویان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر و اعمال مذهبی این ایام، مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و عمدتاً شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی درصدد کلاهبرداری از هموطنان با عنوان دریافت فطریه و سایر نذورات می‌شوند.

رامین پاشایی افزود: شیوه و شگرد مجرمان به این شکل است که عمدتاً با سوءاستفاده از نام اشخاص و چهره‌های شناخته شده هنری و یا ورزشی و یا جعل عنوان سازمان‌ها و نهادهای اجرایی ذی‌صلاح و با استفاده از ترفندهای مختلف و استفاده از تصاویر نیازمندان و سایر اقدامات فریبنده با اعلام شماره حساب‌های شخصی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در شیوه دیگر مجرمان با طراحی سایت‌های جعلی با همین عنوان و هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی بانکی با دست آوردن اطلاعات کارت بانکی فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب‌های مالی آنان کلاهبرداری می‌کنند.

سقوط در چاه مرگ ۳ نفر را رقم زد

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از کشته شدن سه نفر بر اثر گازگرفتگی درون یک حلقه چاه دست‌ساز در منطقه دینور شهرستان کرمانشاه خبر داد.

سیداحسان سهیلی افزود: خبری مبنی به گیر افتادن چهار نفر در درون یک حلقه چاه دست‌ساز در منطقه دینور شهرستان صحنه به ستاد فرماندهی آتش نشانی کرمانشاه گزارش شد که با هماهنگی با مدیریت بحران استانداری و فرمانداری کرمانشاه دو تیم تخصصی از این سازمان به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: با حضور مأموران آتش نشانی تلاش برای نجات چهار نفر که در حین حفاری چاه غیر مجاز دچار حادثه شده بودند، آغاز و پس از دو ساعت هر چهار نفر از درون چاه بیرون کشیده شدند.

سهیلی گفت: سه نفر از چهار نفر به علت کمبود اکسیژن دچار گاز گرفتی و فوت کردند و یک نفر نیز نجات یافت.

کشف و ضبط سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: دو هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان کشف و توقیف شد.

محمد محمدی افزود: مأموران انتظامی قصرشیرین حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون سوخت رسان مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته دو هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از این کامیون و از نوع گازوئیل از این کامیون کشف شد.

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکل پرونده به منظور صدور حکم لازم به دستگاه قضائی تحویل شد.

وی در پایان از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری پنج سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۱۱ کیلوگرم مواد افیونی، طی درگیری مسلحانه در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

احمد طاهری اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر توسط یک باند حرفه‌ای قاچاق، از مناطق مرزی استان به حوزه شهرستان "ایرانشهر" دست یافتند.

وی افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران انتظامی ایرانشهر پس از انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی اعضای این باند مسلح را که با سه دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه پژو پارس در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در محور خاش به ایرانشهر بودند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین، با عوامل انتظامی درگیر که بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس مجبور به رها کردن خودروهای حامل مواد مخدر و فرار به سمت ارتفاعات منطقه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه تکاوران پلیس در اقدامی سریع و ضربتی، پنج نفر از سوداگران مرگ را به همراه دو قبضه سلاح کلاش و ۳۳ فشنگ جنگی دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی از آنها یک تن و ۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۶۹۸ کیلو و ۴۱۰ گرم تریاک و ۳۱۲ کیلو و ۸۷۵ گرم حشیش را کشف کردند.

به دام افتادن ۷ سارق حرفه‌ای

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گتوند گفت: هفت سارق تجهیزات مدارس، مساجد و موتورسیکلت در گتوند به دام پلیس افتادند.

شرف علی حسینی با بیان اینکه این سارقان در روزهای اخیر توسط مأموران انتظامی دستگیر شده‌اند، افزود: هشت دستگاه موتورسیکلت، چهار دستگاه کولر مدارس و مساجد، دو کیس کامپیوتر و مانیتور و یک دستگاه پرینتر چندکاره سرقتی از سارقان کشف شد.

وی ادامه داد: دو خودروی سمند و تیبا متعلق به سارقان و موتور جوش، دریل تخریب و سلاح سرد که به عنوان ابزار در سرقت‌ها استفاده می‌کردند نیز کشف و ضبط شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گتوند اظهار کرد: این سارقان در حال گذراندن مراحل قانونی و قضائی هستند.

رهایی محکوم به قصاص از چوبه‌دار

رئیس شوراهای حل اختلاف یزد گفت: در راستای عمل به سنت حسنه گذشت و با تلاش اعضای این نهاد مستقر در زندان، یک محکوم به قصاص نفس با اخذ رضایت اولیای دم از چوبه‌دار نجات یافت.

محمدرضا حداد افزود: با پیگیری و تلاش کارکنان شورای حل اختلاف در اقدامی خداپسندانه، اولیای دم از اجرای حکم زندانی محکوم به قصاص نفس گذشت کردند.

وی ادامه داد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و از سنت‌های حسنه است که در شرع مقدس اسلام و مقررات ما بر آن تاکید داشته و دارد.

وی با اشاره به ارزش والای صلح و سازش و تاکید بر این موضوع در آیات و روایات اسلامی تصریح کرد: مجموعه شوراهای حل اختلاف تمامی توان خود را برای تبیین و ترویج فرهنگ صلح و سازش به کار گرفته و بر بهبود مستمر آن تاکید داشته و دارد.

زورگیران در دام پلیس

رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی وقوع زورگیری و سرقت یک دستگاه خودرو پژو پارس در خیابان "نازی آباد" توسط دو زن و دو مرد، با تحقیقات پلیسی احصا شد زورگیران مذکور در سطح شهر پرسه‌زنی کرده و سوژه‌های خود را از بین شهروندانی که به صورت انفرادی در محل‌های خلوت تردد می‌کردند انتخاب و در یک فرصت مناسب با طعمه کردن دو زن راه مال باخته را سد و سپس با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت اموال او می‌کردند.

جلیل موقوفه‌ای گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی، پس از شناسایی هر چهار زورگیر، در یک عملیات نامبردگان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی متهمان با مشاهده مستندات پلیس به سرقت پژو پارس با شیوه زورگیری اعتراف کردند که با تلاش بی‌وقفه مأموران کلانتری نازی آباد، دو قبضه سلاح سرد و خودرو مسروقه کشف شد.

کد خبر 492799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.